Blog Mazeer

Berita Terkini Hiburan Sensasi

PRODUK TERBAIK SUAMI ISTERI
Latest Post

Suasana Penjara di Norway Buat Banduan Tak Mahu Keluar | Kami terkejut dengan gambar yang dikongsikan mengenai keadaan penjara di Norway. 

Sekiranya kita lihat, banduan bebas dari tekanan dan bebas melakukan aktiviti harian mereka dan bebas mengembangkan bakat mereka samada dalam sukan dan muzik.

Pasti banduan berat hati nak meninggalkan penjara itu.

Inilah Sebab Kenapa Penjara di Norway Digemari Banduan

Suasana Penjara di Norway Buat Banduan Tak Mahu Keluar

Suasana Penjara di Norway Buat Banduan Tak Mahu Keluar

Suasana Penjara di Norway Buat Banduan Tak Mahu Keluar

Suasana Penjara di Norway Buat Banduan Tak Mahu Keluar

Suasana Penjara di Norway Buat Banduan Tak Mahu Keluar

Suasana Penjara di Norway Buat Banduan Tak Mahu Keluar

Kaitan Kota Pompeii dan Maksiat | Kisah yang dipaparkan kali ini hampir menyamai kisah Si Tanggang yang disumpah menjadi batu oleh ibunya, tetapi kisah ini merupakan kisah manusia batu yang terbentuk akibat bencana alam yang dahsyat.

Sungguh mengerikan.. Bagaimana ianya terjadi, hayati kisahnya..

Sekitar 23 Ogos tahun 79 Masihi (M), keadaan di Pompeii iaitu salah sebuah kawasan di Itali kelihatan sibuk sama seperti kota purba lain. Senario biasa dilihat seperti para penduduknya bergerak sibuk ke sana sini, aktiviti berjual beli dalam bangunan atau gedung besar serta berinteraksi antara satu sama lain.

Sehinggalah tiga hari kemudiannya, secara tiba-tiba saja satu kejadian misteri melanda kota berkenaan sehingga menyebabkan bangunan dan penduduknya lenyap bagaikan tidak pernah wujud lagi di muka bumi ini!  Apakah yang berlaku sebenarnya?..

Sejarah Kota Pompeii Yang Dipenuhi Kemaksiatan

Sejarah kota ini selama hampir 1,500 tahun, kota Pompeii yang wujud suatu ketika dulu menjadi antara kota terkemuka dalam Empayar Rom, hilang dalam lipatan sejarah. Tiada siapa yang mengetahui kewujudan kota berkenaan. Masa terus berlalu sehinggalah tibanya tahun 1594, sekumpulan pekerja telah diarahkan menggali terowong di kaki gunung berapi Vesuvius bagi projek membekalkan air kepada sebuah kampung berdekatan.

Kerja mengorek tanah dijalankan dengan giat tetapi secara tiba-tiba kumpulan pekerja itu terpaksa menghentikan aktiviti berkenaan selepas menemui sesuatu benda aneh tertanam di dalam tanah. Tinggalan aneh berbentuk artifak itu dikeluarkan satu persatu dan berita penemuannya terus tersebar luas menyebabkan semakin banyak kerja cari gali dilakukan di kawasan itu.  Bagaimanapun, pada 1631,  gunung berapi Vesuvius meletus tujuh kali sehingga memusnahkan apa saja yang berada berhampirannya termasuk kawasan penemuan artifak berkenaan.

Kaitan Kota Pompeii dan Maksiat

Tujuh puluh enam tahun kemudian, kerja mengorek kembali dipelopori Putera d’Elboeuf selepas beliau mendengar kewujudan artifak berharga dan harta karun tertanam di kawasan berkenaan. Pihaknya terus menggali dan pelbagai tinggalan artifak yang pernah ‘terkubur’ di bawah tanah di kawasan berkenaan kembali dikorek keluar. Ketika itulah misteri kehilangan kota Pompeii selama ribuan tahun akhirnya terbongkar. Bagaimanapun, penemuan kota purba itu turut menimbulkan pelbagai persoalan misteri dalam kalangan pelbagai pihak terutama pengkaji sejarah.

Malah, lebih mengejutkan adalah selain artifak berupa tembikar dan barangan purba, turut dijumpai di kawasan berkenaan adalah puluhan patung batu berbentuk manusia dalam keadaan menggerunkan..!

Antara penemuan aneh itu adalah sekumpulan jasad manusia yang seolah-olah bertukar menjadi patung batu ketika sedang menjamu selera. Lebih menakutkan adalah kejadian misteri yang melenyapkan kota itu secara tidak langsung turut menyimpan ‘wajah’ sebenar kota Pompeii apabila turut ditemui puluhan jasad manusia yang sedang mengadakan hubungan seks termasuk seks luar tabii, bertukar menjadi batu.

Kaitan Kota Pompeii dan Maksiat

Sebenarnya, pada zaman itu Kota Pompeii ini adalah pusat perzinaan dan syurga kaum homoseksual. Nasib penduduk Pompeii mirip dengan kaum Nabi Luth. Kehancuran Pompeii sepenuhnya terjadi melalui letusan gunung berapi Vesuvius.

Peristiwa ini berlaku selepas gunung berapi Vesuvius tiba-tiba sahaj bergemuruh dan memuntahkan isinya.  Awan panas dan debu lahar menjalar turun. Tidak lama kemudian, Kota Pompeii hancur seluruhnya.  Mana-mana binaan bangunan disapu rata, para warga menjadi patung dalam kesakitan luar biasa.  Bermula saat itu,  sebuah kota yang dahulunya masyhur terus berselimut debu sehinggalah kewujudannya terbongkar kembali.

Malah, jelas kelihatan adalah raut muka penduduk yang menunjukkan ekspresi terkejut dan ketakutan teramat seolah-olah bencana yang terjadi itu datang secara tiba-tiba. Kajian seterusnya membongkar cerita sebenar mengenai kota Pompeii. Kota itu didirikan sekitar abad ke-6 Sebelum Masihi (SM) oleh kaum Osci atau Oscan iaitu suatu kelompok masyarakat di tengah Itali.

Misteri Kota Pompeii

Pompeii kemudian berkembang pesat dan maju dari segi pembangunan. Akan tetapi, di sebalik kemajuan seni bina dan aspek kesenian yang memukau, kota itu sebenarnya membangun sebagai pusat pelacuran serta kegiatan yang melampaui batas kemanusiaan. Rumah pelacuran dibina dengan jumlah yang tidak terhitung malah alat kelamin lelaki digantung di pintu pusat pelacuran berkenaan.

Masyarakat Pompeii pada ketika itu juga dikatakan mengamalkan kepercayaan ‘Mithra’ yang menyakini bahawa alat kelamin serta persetubuhan tidak sepatutnya dilakukan secara sembunyi tetapi mesti dilakukan di tempat terbuka.

Selepas lama aktiviti maksiat tanpa batas itu berlarutan di kota berkenaan, secara tiba-tiba gunung berapi Vesuvius yang sebelum itu ‘sepi’ selama dua juta tahun akhirnya meletuskan lava panas sehingga membanjiri kota itu. Tiada seorang pun daripada penduduk yang terselamat malah debu tebal bencana itu terus menenggelam serta melenyapkan Pompeii daripada sejarah peradaban dunia malah menukarkan penduduknya seolah-olah menjadi patung batu.

Misteri Kota Pompeii Terungkai

Informasi dari Al Quran 

Berhubung peristiwa ngeri ini, terdapat aspek yang agak sukar  untuk difahami  iaitu bagaimana boleh terjadi ribuan manusia direntap nyawanya secara tiba-tiba tanpa sebarang tanda sebelumnya..sehingga mereka tidak berpeluang untuk melarikan diri sekalipun.

Hal ini menunjukkan bahawa kehancuran bumi Pompeii ini mirip dengan peristiwa-peristiwa azab yang dikisahkan dalam Al Quran sebagaimana maksud : “Tidak ada siksaan atas mereka melainkan satu teriakan sahaja maka tiba-tiba mereka semuanya mati” 
(Surah Yaasin,  Ayat 36:29).

Begitulah kisah yang terjadi kepada penduduk zaman purba di Kota Pompeii. Seharusnya kita mengambil iktibar daripada peristiwa tersebut agar tidak terjadi dalam masyarakat kita hari ini.

Fikir-fikirkan lah..

Terbongkarnya Misteri Kota Pompeii

Terbongkarnya Misteri Kota Pompeii

Terbongkarnya Misteri Kota Pompeii

Kisah Sebenar Kota Pompeii

Kisah Sebenar Kota Pompeii

Kisah Sebenar Kota Pompeii

Upacara Bersunat Cara Tradisi Orang Kenya | Setiap tahun di kawasan barat Kenya, sekolah akan ditutup selama sebulan. Hal ini kerana upacara yang dianggap menyakitkan dan mendebarkan buat remaja lelaki Kenya.

Upacara bersunat ini adalah peralihan daripada zaman remaja ke zaman dewasa. Menurut tradisi masyarakat Kenya, lelaki muda hanya akan mencapai dewasa dan matang selepas bersunat.

Apa yang mengerikan adalah cara tradisional yang mereka praktikkan.

Saksikan wajah-wajah remaja Kenya yang berkhatan. Terpapar di wajah mereka betapa berdebarnya mereka saat itu.

Beginilah Cara Orang Kenya Bersunat

Upacara Bersunat Cara Tradisi Orang Kenya

Upacara Bersunat Cara Tradisi Orang Kenya

Upacara Bersunat Cara Tradisi Orang Kenya

Upacara Bersunat Cara Tradisi Orang Kenya

Upacara Bersunat Cara Tradisi Orang Kenya

Upacara Bersunat Cara Tradisi Orang Kenya

Upacara Bersunat Cara Tradisi Orang Kenya

Upacara Bersunat Cara Tradisi Orang Kenya

Upacara Bersunat Cara Tradisi Orang Kenya

Upacara Bersunat Cara Tradisi Orang Kenya

Jiwa Kental Azmil Mustapha Sanggup Mengesot Untuk ke Surau | Sesungguhnya sholat yang paling berat bagi orang munafik adalah solat Isya’ Dan solat Subuh. 

Sekiranya mereka mengetahui apa yang terkandung di dalamnya, nescaya mereka akan mendatangi keduanya sekalipun dengan merangkak. (HR. Al-Bukhari dan Muslim).

Demikian jugalah halnya dengan Azmil Mustapha yang baru-baru ini diserang sakit jantung dan kemudiannya dibenarkan keluar hospital.

Jemaah Sanggup Mengesot Pergi ke Surau

Meskipun masih menjalani rawatan susulan di Hospital Serdang dan masih lemah, namun Azmil tetap menguatkan diri untuk ke surau berdekatan rumah adiknya untuk bersolat.

“Alhamdulillah, Abang Azmil bangun dan rasa lebih sihat dan bertenaga pagi ini. Dia bangun awal dan berkobar-kobar nak ikut saya pegi Surau untuk berjemaah Subuh. Saya cuak jugak nak bawak, but he said “I’m fine”.

“Namun sebaik sahaja taslim, Abang Azmil dah tak larat duduk atas kerusi. Dia turun duduk atas lantai, dan kemudiannya terbaring. His breath was laboured and he looked in pain. We let him rest there for a while.

“Setelah semua jemaah pergi, tinggal lah kami dua beradik dalam surau. Lebih 20 minit juga Abang Azmil cuba mendapatkan balik nafasnya dan tenaganya. Perlahan-lahan dia mengesot ke muka pintu Surau, dan sambung berehat di sana pula. Setelah 10 minit lagi, baru boleh dia bangun perlahan-lahan dan duduk atas wheelchair untuk perjalanan pulang ke rumah.

“Harap semua dapat terus berdoa untuk kesihatan Haji Azmil dan supaya Allah SWT kembali kan kekuatan dan kudrat, serta mempertingkatkan semangat supaya dapat terus berjuang,” ujar adiknya Aziph Mustapha.

Doa kita, moga Azmil diberikan kekuatan dan kesihatan untuk terus meghadapi dugaan Allah SWT. Amin.

Jiwa Kental Azmil Mustapha Sanggup Mengesot Untuk ke Surau

Jiwa Kental Azmil Mustapha Sanggup Mengesot Untuk ke Surau

Jiwa Kental Azmil Mustapha Sanggup Mengesot Untuk ke Surau

Jiwa Kental Azmil Mustapha Sanggup Mengesot Untuk ke Surau

Beginilah Keadaan Kubur Anda Jika Meninggal di Mekah | Lazimnya jika seseorang meninggal dunia di Mekah, sudah tentu jenazahnya tidak akan dibawa pulang ke tanah air masing-masing. 

Sebaliknya terus dikebumikan di tanah suci Mekah.

Bolehlah dianggap ini sebagai satu peluang yang Allah SWT berikan kepada kita untuk disemadikan di Mekah.

Sekiranya Mati di Mekah, Beginilah Kubur Anda

Kebiasaannya rakyat Malaysia yang meninggal dunia di Mekah, adalah sewaktu mereka sedang mengerjakan ibadah umrah atau ibadah haji.

Beginilah ‘perjalanan’ yang perlu anda lalui sekiranya anda meninggal dunia di Mekah.

Di sini, anda disemadikan tanpa batu nisan, memungkinkan tiada ahli keluarga yang dapat menziarahi anda di kemudian hari disebabkan lokasi kubur anda tidak diketahui.

Gambar-gambar berikut menunjukkan antara proses yang dilakukan jika terdapat jenazah yang meninggal dunia di Mekah.

Beginilah Keadaan Kubur Anda Jika Meninggal di Mekah

Beginilah Keadaan Kubur Anda Jika Meninggal di Mekah

Beginilah Keadaan Kubur Anda Jika Meninggal di Mekah

Beginilah Keadaan Kubur Anda Jika Meninggal di Mekah

Pencuri wanita alim kantoi | Lagak seorang perempuan yang sentiasa solat di surau di kompleks beli-belah di bandar ini membongkar tembelangnya apabila dia didapati mencuri telefon bimbit milik wanita lain sejak enam bulan lalu.

Malah, suami kepada suspek berusia 31 tahun terbabit turut bersubahat apabila menghantar isterinya ke premis berkenaan untuk melakukan jenayah itu.

Pasangan terbabit kemudian akan menjual telefon bimbit itu pada harga serendah RM200 kepada pemilik premis menjual telefon bimbit di Jalan Pasar Besar, di sini.

Ketua Polis Daerah Kuantan Asisten Komisioner Abdul Aziz Salleh berkata, tembelang pasangan terbabit terbongkar selepas mereka ditahan dalam serbuan di rumah di Taman Tas, di sini, pada 27 Januari lalu lapor Harian Metro.

Berlakon alim, rupanya pencuri
Gambar hiasan.

“Pemeriksaan di rumah pasangan yang mempunyai dua anak itu membawa kepada penemuan satu tablet Lenovo, dua telefon bimbit dan iPad yang dipercayai dicuri.

“Polis turut menemui beg tangan berjenama diletakkan di tempat duduk belakang kereta Perodua Alza yang digunakan pasangan terbabit setiap kali mereka ke kompleks beli-belah berkenaan,” katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuantan, di sini, semalam.

Susulan tangkapan pasangan itu, beliau berkata, polis menyerbu premis menjual telefon bimbit di Jalan Pasar Besar dan merampas 19 telefon bimbit pelbagai jenama dipercayai dijual suami isteri itu.

“Semua barangan berkenaan dianggarkan bernilai RM20,000,” katanya.

Abdul Aziz berkata, berdasarkan siasatan awal, pasangan terbabit mengaku menyasarkan surau di Berjaya Megamall dan East Coast Mall, di sini, untuk mencuri barangan berkenaan.

Pencuri wanita alim kantoi

“Suspek wanita itu akan berpura-pura ke surau menunaikan solat dan akan menggeledah beg tangan milik wanita lain ketika mangsa solat.

“Selain telefon bimbit, wanita itu akan mengambil barang kemas dan wang tunai tetapi tidak melarikan beg tangan berkenaan.

“Selepas itu, dia dan suaminya akan menjual hasil curi itu di premis di Jalan Pasar Besar,” katanya.

Katanya, susulan penahanan suspek, pihaknya percaya dapat menyelesaikan sekurang-kurangnya sembilan kes curi di surau di kompleks beli-belah di bandar ini.

“Sehubungan itu, polis meminta kerjasama orang ramai supaya tampil membuat laporan jika mereka pernah kehilangan telefon bimbit atau barangan berharga apabila mengunjungi surau di kompleks beli-belah,” katanya.

Beliau berkata, ujian saringan awal air kencing turut mendapati lelaki terbabit positif dadah Amphetamine.

“Pasangan terbabit kini ditahan reman sehingga hari ini (semalam) bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 380 Kanun Keseksaan kerana mencuri dalam bangunan,” katanya.

Rumah Alyah dipecah masuk pencuri | Malang tidak berbau apabila rumah ibu Alyah dipecah masuk dalam kejadian kelmarin. Kebetulan, Alyah ketika itu pulang ke kampung halaman. Kejadian itu menyebabkan penyanyi ini kehilangan beg tangan berisi barangan berharga miliknya.

Kejadian berlaku apabila rumah ibunya dipecah masuk pencuri yang kemudian melarikan sejumlah wang tunai, dokumen peribadi dan kunci kenderaan Mitsubishi ASX Mivec yang terdapat di dalam beg tersebut. Turut lesap dua unit telefon pintar jenis iPhone dan Samsung.

Rumah Alyah dimasuk pencuri
Alyah Percaya Kejadian Rumah Dipecah Masuk Ada Hikmah Tersendiri

Menurut Kosmo! Online, ibu penyanyi itu, Raja Norsiah Raja Ali, menyedari rumah telah diceroboh selepas mendapati pintu hadapan terbuka dan seunit telefon bimbit milik Alyah yang diletakkan berdekatan dengan televisyen hilang.

“Ketika itu, saya baru lepas bangun untuk solat Subuh dan kemudian melihat telefon bimbit Alyah di televisyen hilang. Pada mulanya saya ingat Alyah sudah menyimpan telefon bimbit,” jelasnya. Sementara itu di Instagram, Alyah turut berkongsikan perkara tersebut dan menyatakan ada hikmah di sebalik perkara yang terjadi.

Neelofa jawab isu hantar barang ke Israel | “Kami hanya menjual tudung bukannya pembekal kapal perang kepada Israel.”

Demikian kata Pengarah Urusan NH Prima International, syarikat di sebalik jenama Naelofar, Noor Nabila Mohd Noor yang menjawab kritikan peminat susulan tindakan menjual tudung kepada rakyat Israel.

Katanya, mereka hanya menjalankan urusan jual beli tudung Naelofar kepada penduduk Islam di Israel sekali gus menafikan dakwaan kononnya mereka pro negara itu lapor Free Malaysia Today.

Neelofa perjelas kenapa hantar barang ke Israel

“Kita hanya membuat urusan jual beli dengan penduduk Islam yang malangnya dari Israel, tetapi bukanlah mengiktiraf yang kami pro Israel,” katanya kepada FMT, di sini, hari ini.

Terdahulu, Neelofa mendapat kritikan peminat apabila memuat naik gambar di laman Instagram mengenai butiran bungkusan yang akan dikirimkan kepada pelanggan beragama Islam di Israel.

Namun, kiriman itu dikecam dan menganggap perbuatan itu tidak sepatutnya berlaku kerana Malaysia tidak mempunyai sebarang hubungan diplomatik dengan Israel.

Nabila yang juga kakak kepada pengacara dan pelakon Neelofa berkata, rakyat Malaysia sepatutnya berbangga apabila tudung jenama naelofarhijab berjaya menembusi pasaran Israel.

“Kita perlu bijak membezakan kerjasama yang dibuat, sama ada kerjasama itu diberi daripada segi perniagaan atau misi keselamatan. Rakyat Malaysia perlu bersikap terbuka dan jangan cepat membuat hukuman,” katanya.

Bil telefon cecah RM15 ribu, Wan Raja dakwa ditipu syarikat telco | Pelakon Wan Raja terkejut apabila menerima bil telefon bimbitnya bernilai RM15,000 daripada sebuah syarikat telekomunikasi kerana menggunakan perkhidmatan itu ketika bercuti di Londan dan Paris, baru-baru ini.

Wan Raja, 39, turut berasa teraniaya apabila jumlah caj yang dikenakan tidak seperti pakej ditawarkan syarikat telekomuniksi (telco) itu ketika berada di luar negara selama 10 hari iaitu pada November tahun lalu lapor Mstar.

Wan Raja dakwa diperdaya syarikat telco, bil telefon cecah RM15 ribu
Wan Raja turut meluahkan rasa terkejut di laman sosial Instagramnya baru-baru ini.

“Saya sangat terkejut apabila pihak telco hubungi saya memberitahu bil telefon tertunggak berjumlah RM15,000 kerana menggunakan perkhidmatan mereka ketika berada di luar negara.

“Saya rasa tertipu kerana pihak telco berkenaan pada awalnya menghantar tawaran data plan hanya RM38 sehari dan saya menggunakan selama empat hari sahaja, namun tidak sangka harga sebanyak itu,” ujarnya kepada mStar Online, di sini, Khamis.

Wan Raja berkata, dia sudah bertemu dengan bahagian perkhidmatan pelanggan syarikat telekomunikasi tersebut bagi meminta penjelasan dan diskaun, namun gagal.

Sebaliknya, pihak telco berkenaan mendakwa bahawa ia berpunca daripada kesilapan memilih perkhidmatan telekomunikasi di negara yang dilawati itu.

“Saya sudah berjumpa dengan pihak telco untuk meminta maklumat terperinci apa yang mereka caj, mereka pula tetap bertegas meminta saya bayar jumlah tersebut.

“Katanya, jumlah RM15,000 tersebut sudah dipotong diskaun daripada jumlah sebenar sebanyak RM92,000.

“Ini tidak masuk akal kerana saya hanya guna data plan untuk memuat naik gambar di Instagram dan aplikasi waze sahaja sepanjang empat hari tersebut. Dan jika jumlah kredit saya sudah melebihi had, mereka wajar menyekat akaun saya daripada membiarkan ia mencecah puluhan ribu ringgit,” ujarnya.

Dalam pada itu, Wan Raja berkata, perkara tersebut menjadi lebih rumit apabila nombor telefon berkenaan didaftar atas nama ibunya yang berada di Pulau Pinang.

Dia terpaksa memberi penjelasan kepada ibunya agar tidak terkejut dengan jumlah bil tersebut.

“Saya terpaksa balik ke Pulau Pinang untuk selesaikan hal ini kerana nombor telefon ini didaftarkan atas nama ibu di Pulau Pinang dan saya kena jelaskan perkara ini kepada ibu saya kerana takut dia terkejut dengan bil berkenaan.

“Biasalah, orang tua akan terkejut tengok jumlah yang besar begitu, ibu saya pula ada sakit jatung. Jadi sebelum pihak telco hantar bil di kampung baik saya jelaskan kepadanya terlebih dahulu,” ujarnya.

Tambah Wan Raja, dia kini masih mencari jalan untuk menyelesaikan perkara tersebut dan mengambil tindakan yang sewajarnya jika terbukti menjadi mangsa pihak telco berkenaan.

Ahmad Bashah ‘terlena’ lagi ketika angkat sumpah MB | Menteri Besar Kedah yang baharu, Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah dirakamkan dengan mata tertutup untuk beberapa saat, semasa majlis istiadat mengangkat sumpah jawatan itu pada Khamis.

Beliau dilihat memejamkan mata dalam tempoh agak lama sehingga ia boleh dirakamkan secara langsung di TV dan penonton mengambil kesempatan mengambil gambar beliau dalam keadaan ‘terlena’ itu menerusi skrin lapor MStar.

Ahmad Bashah Dirakam 'Tertidur' Ketika Majlis Angkat Sumpah MB

Gambar berkenaan tersebar begitu pantas di Internet termasuk ruangan sembang menerusi aplikasi telefon.

Bagaimanapun, tiada tanda-tanda menunjukkan Ahmad Bashah tertidur kerana kepalanya dalam keadaan tegak.

Bekas menteri besar, Datuk Seri Mukhriz Mahathir pada Rabu secara sinis menasihatkan Ahmad Bashah supaya tidak terlena semasa majlis angkat sumpah.

Kira-kira seminggu lalu, Ahmad Bashah dirakamkan dengan matanya tertutup dan sebelah tangannya di bawah dagu pada satu majlis rasmi kerajaan negeri, dan dilaporkan telah tersebar di Internet.

Ahmad Bashah tidak dapat dihubungi bagi mengulas mengenai gambar berkenaan kerana tugasnya menyaksikan penganugerah pingat kepada 200 penerima oleh Jemaah Pemangku Sultan Kedah, sebaik sahaja selesai mengangkat sumpah jawatan menteri besar.

Warga emas mati ketika seks, pelacur masih melekat pada badannya | Satu rakaman video menunjukkan seorang wanita dipercayai pelacur yang melekat pada tubuh seorang lelaki berumur yang dikatakan mati ketika mereka melakukan hubungan seks, mula beredar di Internet.

Rakaman itu menunjukkan anggota paramedik menolak pengusung membawa mayat lelaki berkenaan keluar dari sebuah bangunan manakala wanita berkenaan masih berada di atas tubuhnya di bawah selimut lapor Daily Mail.

Maut 'melekat' ketika zina
Pasangan ‘melekat’ ketika seks

Rakaman berkenaan pada mulanya disiarkan laman web berkongsi video China, Miaopai, sebelum dikongsi pengguna melalui LiveLeak.

Kejadian itu dipercayai berlaku di China tetapi tidak dapat dipastikan lokasi sebenar serta tarikh kejadian.

Melalui video itu, wanita berkenaan kelihatan bergerak-gerak di bawah selimut sambil mereka diperhatikan orang ramai.

Pasangan itu dipercayai dibawa ke hospital untuk memisahkan mereka dan kematian ketika hubungan seks boleh berlaku kerana pelbagai sebab, termasuk terlalu aktif atau serangan jantung.

Daily Mail melaporkan, pakar perubatan di London, Dr John Dean, dalam temuramah dengan BBC sebelum ini, menyatakan kejadian zakar terlekat dalam kemaluan wanita boleh berlaku, terutama ketika wanita mengalami orgasm

Penyamun tertinggal tangan ketika larikan diri | Seorang pemilik kedai runcit bertindak menetak pergelangan tangan kiri seorang perompak yang mengugut ibunya dengan parang di Kilang Lama di Kulim.

Dua lelaki yang memakai topi keledar tiba menggunakan motosikal dan meluru masuk ke dalam kedai tersebut kira-kira pukul 7.45 malam Rabu.

Salah seorang daripada mereka mengacukan parang sepanjang satu meter kepada wanita berusia 59 tahun itu.

Pemilik kedai runcit itu berkata dia sedang makan di belakang kedai manakala ibunya berada di kaunter jualan. lapor MStar.


Perompak tertinggal tangan ketika larikan diri

“Salah seorang daripada mereka menekan pisau kecil di pinggang saya manakala seorang lagi mengacukan parang ke arah ibu saya,” kata lelaki berusia 34 tahun itu.

Pemilik kedai runcit itu berkata dia tidak pasti apa yang berlaku dalam tempoh beberapa saat kemudian.

Namun dia berjaya merebut pisau kecil dan menyerang perompak tersebut.

Beberapa ketika, kedua-dua lelaki itu bergegas meninggalkan kedai tersebut.

Penyamun tertinggal tangan ketika larikan diri

“Saya tidak tahu mengapa tiba-tiba mereka melarikan diri sehingga seorang pejalan kaki memberitahu saya ternampak pergelangan tangan terputus tertinggal di kaki lima luar kedai.

“Saya tidak tahu bahawa saya telah menetak telapak tangan salah seorang daripada mereka,” kata lelaki itu.

Namun, kejadian itu belum berakhir.

Dua jam selepas insiden itu, dua suspek pergi ke Hospital Sungai Petani yang terletak kira-kira 30 kilometer dari sini.

Kedua-dua suspek mereka cerita dirompak mangsa tetapi polis di hospital meragui kenyataan tersebut.

Penyamun tertinggal tangan ketika larikan diri

Lelaki yang terputus pergelangan tangannya ditahan polis manakala seorang lagi berjaya melarikan diri.

Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Abdullah Arshad berkata pemilik kedai runcit itu membuat laporan polis kira-kira pukul 10 malam, waktu yang sama perompak tersebut pergi ke hospital.

“Sudah tentu kami tidak percaya bulat-bulat apa yang mereka katakan. Cerita mereka amat meragukan,” katanya.

Borang Maklumat Hubungan

Nama

E-mel *

Mesej *

Dikuasakan oleh Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget