Blog Mazeer

Berita Terkini Hiburan Sensasi

PRODUK TERBAIK SUAMI ISTERI
Latest Post

Gambar pemimpin pembangkang terlena pula tersebar | Sebelum ini, tersebarnya gambar menteri besar baru Kedah Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah yang dirakamkan tertidur. Terbaharu, tersebar pula gambar pemimpin pembangkang yang turut tertidur.

Memetik laporan Malaysiakini, ketika menteri besar baru Kedah Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah. terpalit dakwaan ‘kaki tidur’, kini muncul pula serangan sama terhadap pemimpin pembangkang.

Ia antaranya mensasarkan bekas ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng, anggota parlimen Ampang Zuraida Kamaruddin dan anggota parlimen Shah Alam Khalid Samad.

Aksi pemimpin pembangkang tertidur pula tersebar

Malah, gambar bekas menteri besar Selangor Tan Sri Khalid Samad turut dikongsi sama.

Gambar-gambar ini diedarkan di media sosial selepas serangan terhadap Bashah yang menggantikan Datuk Mukhriz Mahathir yang meletakkan jawatan selepas diasak anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) BN di Kedah.

Malah, Mukhriz sendiri ketika meletakkan jawatan sempat meninggal pesanan sinis kepada Bashah supaya tidak lena ketika angkat sumpah.

Sebelum itu terdapat video dan gambar Bashah dikatakan sedang tidur dalam sebuah acara di istana beredar meluas di Internet.

Bashah menjelaskan beliau hanya menutup mata untuk menghayati titah diraja. Hari ini masuk hari kedua beliau menjadi menteri besar.

Menteri Luar Arab Saudi dedah duit RM2.6 bilion ke akaun Najib sebenarnya bukan derma | Kontroversi dana berjumlah RM2.6 bilion yang dimasukkan ke akaun Perdana Menteri Malaysia, Najib Razak masih belum pulih. Terbaharu, kenyataan dari Menteri Luar Arab Saudi menambahkan lagi persoalan kepada isu dana RM2.6 bilion ini.

Memetik laporan Free Malaysia Today, Menteri Luar Arab Saudi, Adel al-Jubeir menyatakan wang AS$681 juta (RM2.6 bilion) yang dimasukkan ke akaun Datuk Seri Najib Razak bukanlah satu satu derma politik, sebaliknya ia disalurkan untuk ‘pelaburan di Malaysia’.

Bahkan, beliau turut menafikan bahawa wang RM2.6 bilion bukan disumbangkan Kerajaan Arab Saudi atau satu sumbangan derma politik, lapor The New York Times.

RM2.6 bilion dalam Najib bukan derma - Menteri Luar Arab Saudi

“It is a private Saudi citizen, I believe, and the funds went to an investment in Malaysia (Ia adalah warga Saudi, saya percaya, dan dana itu diberi kepada satu pelaburan di Malaysia),” katanya dalam satu temu bual dengan NYT disiarkan, semalam.

Mengulas lanjut, akhbar tersebut turut memetik kenyataan seorang kerabat diraja yang enggan mendedahkan identitinya berkata, wang tersebut diberikan oleh seorang putera Saudi namun mengesahkan wang itu bukannya derma, tetapi satu bentuk perjanjian bisnes.

Sebelum ini, Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali memutuskan wang AS$681 juta yang dimasukkan ke dalam akaun Najib menyatakan ia adalah derma dari keluarga diraja Saudi dan diberikan tanpa mengharapkan balasan.

Mohamed Apandi sekali gus menutup kes tersebut dan menyatakan Perdana Menteri tidak melakukan sebarang kesalahan.

Namun, pihak berkuasa di Switzerland yang menyiasat cabang pelaburan negara 1Malaysia Development Bhd (1MDB) menemui sejumlah AS$4 bilion (RM16.8 bilion) hilang daripada syarikat negara milik negara.

Peguam Negara Switzerland, Michael Lauber juga menyuarakan kebimbangan atas keputusan rakan sejawatnya di Malaysia yang menghentikan siasatan ke atas kes perpindahan dana ke akaun Perdana Menteri itu, mengatakan tindakan itu akan mengganggu siasatan yang dijalankan Switzerland ke atas 1MDB.

Apandi kemudiannya membalas kenyataan tersebut, mengatakan siasatan yang sedang dilakukan negara itu ke atas 1MDB adalah siasatan yang berasingan daripada kes derma RM2.6 bilion itu.

Sebelum ini, kami ada melaporkan seorang lelaki warga asing yang nekad duduk di atas pokok dan tak nak turun walau dipujuk bomba.


Terbaharu, memetik laporan Harian Metro, lelaki Kemboja yang panjat pokok cengal di Kampung Sungai Pinang, di sini, sejak malam kelmarin, ditahan polis selepas berjaya dipujuk turun, 8.30 malam tadi.

Tarzan Kemboja akhirnya mengalah

Ketua Polis Terengganu, Datuk Rosli Ab Rahman, berkata lelaki yang dikenali sebagai Zul berusia lingkungan 30-an itu dipujuk beberapa rakannya sebelum turun dari pokok berkenaan.

Menurutnya, mereka kemudiannya menyerahkan lelaki itu kepada polis untuk tindakan selanjutnya.

Katanya, lelaki terbabit dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Terengganu untuk mengenal pasti punca tindakannya.

“Lelaki berkenaan akan menjalani ujian saringan awal air kencing dan turut disiasat mengikut Akta Imigresen.

Sekitar majlis resepsi perkahwinan Akim dan Stacy | Tahniah kami ucapkan kepada Akim dan Stacy yang selamat bergelar suami isteri pada pagi 5 Februari. Semoga mahligai yang dibina kekal ke akhir hayat.

Untuk pengetahuan anda semua, pada sebelah malamnya pula telah berlangsung majlis resepsi di sebelah pihak Stacy yang diadakan cukup meriah bertemakan warna biru dan turut diserikan lagi dengan kehadiran rakan selebriti dan juga rakan-rakan terdekat.

Sekitar majlis perkahwinan Akim dan Stacy

Marsha Milan dan Hazama turut sama hadir menyerikan suasana dan menyanyikan lagu buat pasangan ini.

Memetik laporan Rotikaya, majlis resepsi di rumah pengantin lelaki akan diadakan di Johor Baru pada 26 Februari ini.

Kami kongsikan kepada anda beberapa keping gambar kemeriahan sepanjang majlis resepsi berlangsung.

Sekitar majlis resepsi perkahwinan Akim dan Stacy

Sekitar majlis resepsi perkahwinan Akim dan Stacy

Sekitar majlis resepsi perkahwinan Akim dan Stacy

Sekitar majlis resepsi perkahwinan Akim dan Stacy

Sekitar majlis resepsi perkahwinan Akim dan Stacy

Sekitar majlis resepsi perkahwinan Akim dan Stacy

Sekitar majlis resepsi perkahwinan Akim dan Stacy

Sekitar majlis resepsi perkahwinan Akim dan Stacy

Sekitar majlis resepsi perkahwinan Akim dan Stacy

(Baca: Gambar sekitar pernikahan Akim dan Stacy)

Seorang lelaki yang juga warga asing mencetuskan kerisauan apabila berkeras untuk duduk di atas pokok dan tak mahu turun apabila dipujuk.

Memetik laporan BH Online, selepas 48 jam berlalu, lelaki warga Kemboja dipercayai kurang siuman tetap enggan turun dari pokok di Kampung Sungai Pinang, di sini.

Tindakan lelaki dikenali sebagai Zul berusia 40-an itu mencuri tumpuan penduduk setempat sehingga menjadikan lokasi berkenaan sesak dengan orang ramai.

Berikutan kejadian itu, lelaki berkenaan kini juga digelar ‘Tarzan Kemboja‘ oleh orang kampung.

Seorang penduduk, Borhan Mamat, 35, berkata pelbagai helah sudah digunakan oleh pihak keselamatan dan orang kampung, namun dia berkeras enggan meninggalkan pokok cengal setinggi 25 meter itu.

2 Hari duduk atas pokok, lelaki digelar Tarzan Kemboja
SEORANG lelaki warga Kemboja yang dikenali sebagai Zul enggan turun dari pokok Chengal setinggi 25 meter di Kampung Sungai Pinang yang masuk hari ke tiga berada di atas pokok tersebut. - Foto Aswadi Alias

“Dia buat aksi ‘berani mati’ bila dilihat cuba menukar kedudukannya ke pokok bersebelahan.

“Semalam pihak bomba dan polis cuba memujuknya tapi dia tak beri kerjasama. Mulanya orang kampung minta polis dan bomba tinggalkan lokasi kerana mungkin lelaki itu takut melihat pihak berkuasa.

“Bagaimanapun, helah itu tidak memberi kesan kerana dia terus `melekat’ di atas pokok,” katanya.

Tinjauan BH di lokasi mendapati lelaki berkenaan beberapa kali mengubah posisinya apabila angin bertiup kencang, namun belum menunjukkan tanda untuk turun.

(Baca: Tarzan Kemboja akhirnya mengalah)

Kebahagiaan yang dikecapi bagaikan musnah sekelip mata apabila si suami kedapatan telah menikahi wanita lain yang juga bekas kekasih di zaman sekolah.

Mungkin kerana tak tahan, atau mungkin juga kerana ingin wanita di luar sana mengambil pengajaran mengenai kisah ini, wanita yang bergelar isteri ini tampil mendedahkan kisahnya.

Kisah ini dipetik menerusi inbox OhBulan! yang dikongsikan oleh seorang wanita yang enggan dikenali.

Suami nikahi kekasih zaman sekolah, ini luahan isteri yang sedang mengandung

Jumpa semula dari group ex school..

Assalam…Di sini sya igin berkongsi cerita kisah sya yg telah di madukn selama 8bln… Rahsia terbongkarnya ketika sya tergerak stalking fb kwn sek.men hubby sya… Kisah nya bermula disini.. Suami sya baru dpt berhubg dgn ex-school matenya drpd group ex school… Si dia ibu tunggal bercerai hidup dlm kesusahn krn anknya yg no.2 kemalangan…jd suami sya sepakat dgn kwn2 sek. Bantu apa yg patut utk meringankn beban si dia…iya sya tau kisah kwn suami..jd sya turut simpati…

dlm diam mereka berhubung melalui wassap sehingga kisah kehidupan si dia suami sya tau drpd kisah ank2 nya hingga kisah cintanya… Suatu hari sya dpt call drpd seorg lelaki…gerak gaya ckap sya ingt mungkin ada prank drpd sesiapa..rupanya boyfriend si dia mengatakn suami sya merampas kekasihnya….sya terkejut…sya xpercaya krn kami telah berkahwin selama 10 thn…. Sudah berkenalan selama 16 thn…jd sya tau hati budi suami sya….

Selfie si dia dan suami..

Sehingga sekeping wassap gambar sya terima…si dia berselfie bersama suami sya dlm kereta…walaupun gaya mereka tidak mesra…tp hati sya mula timbu tanda tanya….knp? Sya tunggu suami pulang & minta penjelasannya…knp jd begini….suami kata dia tolong kwn berlakon jd boyfriend baru sbb nk putuskn hubungan dgn exboyfriend nya… Sya melenting…knp suami masuk campur urusan peribadi si dia? Suami berkata dia tiada apa2 hubungan dgn kwn nya….cukup sekadar kwn….sya di pujuk suami…dan akhirnya sya percaya… Sejak kejadian ni…naluri firasat sya sngt tebal….setiap tingkah laku suami sya was was… Makin lama suami semakin sibuk…dgn kerja luar out station selang 3 hari… Sya di tinggalkn berdikari bersama 3 org ank 9,7 & 3 thn…. Apa2 hal mengenai ank2 transport kesekolah ank2, ke pasar, ke pej. Pos sya uruskn…urusan rumah tangga 100% sya yg buat sehinggalah sya kini mengandung 6bln…. Hati terdetik…stalking lg fb kwn sek. Hubby….sya ternampk gambar yg betul2 membuka mata sya…terus sya persoalkn suami…apakh maksud kwn dia letak gambar begitu…betulkah itu suami sya….mula2 suami mcm mengelak nk jwb… Sya tunggu suami balik rmh…sya soal sedlm2 nya….siapa dia?

Abang dah kahwin dengan dia?

Knp jd begini….sehingga 1 ayat sya tanya…abg dah kwin dgn dia….? Suami berat nk jwb…agak lama.juga suami berikn jwpan sehingga dia ckap iya…sudah berkahwin di siam may 2015… Sebulan selepas si dia putus cinta dgn ex boyfriend…. Hati sya hancur…berkecai…!!! Patutlah..suami dah tak berapa layan karenah sya…kadang2 sya teringin itu ini nk.makan mengidam…tak.dilayannya… Selalu balik rmh lewat mlm…. Biarkn sya uruskn ank2,&,rmh tangga tanpa bantu…alasannya penat berkerja…suami.banyk tido.di rmh di siang hari…mlm…keluar jmpa.kwn.atau.client… Sya mcm tak wujud di depan dia… Ank yg dlm kandungan ni tak pernah dia tanya & usap… Sakit2 sya mengandung suami pandang remeh…rupanya…suamiku telah jumpa semula cinta hati zaman sekolah….. Ya allah… Sya sebatang kara di dunia…xde ibu bapa.nk.mengadu…adik beradik saudara mara semua ada kehidupan sendiri…. Sya tanya si dia knp buat perkara ini…!

Dia minta maaf krn tak fikirkn perasaan sya krn buat keputusan terburu…. Sya rasa nk lari saja…tp xtau kemana.arah krn suami lah tempat sya bergantung…sya tanya apa salah sya…sya full time suri rmh…snggup pindah duduk kg. Demi rezeki kami disini… Rupanya…ini balasan yg sya dpt setelah bersusah payah hidup bersama suami… Suami.sya menagis merayu minta maaf…jgan sya tinggalkn dia & ank2,krn suami sya perlukn sya….kasih syang cinta suami sya masih sama ada untuk sya…cuma jodoh dia bersama si dia & dia pun susah nk jwb knp bole berkahwin…. Ya allah… Besar sungguh dugaan ini… Kini sya dlm proses utk menerima qada& qada ini…kini juga suami mula berubah..mula amik tau kesihatan kandungan & emosi sya…ank2 pun suami mula beri perhatian…. Mmang…. Madu itu manis….. Tp bermadu itu…sngt pahit….hampasnya itu yg sya rasa….wallahhualam… Doa sya setiap.hari supaya di kurniakn keredhaan…dan kebahagian utk diri & ank2 sya…. Jika hubungan ini gagal….sya bawa haluan hiduo sendiri.. Allah kurniakn akal fikiran…jd sebelum buat sesuatu perkara…fikir sedlmnya… Krn… Ia akn buat hidup org lain sengsara…. Sya berserah kpd Allah yg maha esa. Berat mata memandang….berat lg bahu sya yg memikulnya….sekadar perkongsian utk isteri2 di luar sana…. Bersabarlah & berdoalah… Itulah yg terbaik utk kita seorg isteri & ibu.

Harimau yang maut di LPT2 rupanya mengandung | Sungguh malang nasib seekor harimau yang dilaporkan hamil apabila dilanggar kereta jenis Hyundai Starex sehingga mati.

Memetik laporan Astro Awani, seekor harimau belang mati selepas dirempuh Hyundai Starex dalam kejadian di kilometer 321.2 Lebuh Raya Pantai Timur 2 (LPT2), Kemaman, awal pagi tadi.

Dalam kejadian kira-kira pukul 1 pagi itu, insiden dipercayai berlaku ketika harimau terbabit cuba melintasi lebuh raya berkenaan sebelum dilanggar kenderaan pelbagai guna (MPV) itu yang dipandu dari arah Kuala Lumpur menghala ke Kuala Terengganu.

Harimau mati dilanggar di LPT2 hamil

Ketua Ketenteraman Awam dan Trafik Negeri Supt Kamaluddin Mohamad yang mengesahkan kejadian itu berkata empat mangsa termasuk pemandu tidak mengalami sebarang kecederaan.

Keadaan bangkai harimau yang diangkut dari lokasi kejadian.
Bangkai harimau belang berkenaan akan diserahkan kepada Jabatan Perhilitan negeri untuk tindakan lanjut.

Harimau yang maut di LPT2 rupanya mengandung

Dalam pada itu, Kamaluddin turut menasihatkan pengguna LPT2 supaya berhati-hati memandu di sepanjang lebuh raya berkenaan terutamanya pada waktu malam berikutan banyak binatang liar berkeliaran dan melintas.

Kawasan tersebut juga bukan asing bagi lintasan haiwan liar seperti rusa, babi hutan dan tapir selain haiwan ternakan lain.

LPT2Kenderaan MPV yang remuk di bahagian depan setelah melanggar harimau di LPT2.

Harimau mati dilanggar di LPT2 hamil

Harimau mati dilanggar di LPT2 hamil

Harimau yang maut di LPT2 rupanya mengandung

Harimau yang maut di LPT2 rupanya mengandung

Harimau yang maut di LPT2 rupanya mengandung

Harimau yang maut di LPT2 rupanya mengandung

Harimau maut di LPT2

Suasana Penjara di Norway Buat Banduan Tak Mahu Keluar | Kami terkejut dengan gambar yang dikongsikan mengenai keadaan penjara di Norway. 

Sekiranya kita lihat, banduan bebas dari tekanan dan bebas melakukan aktiviti harian mereka dan bebas mengembangkan bakat mereka samada dalam sukan dan muzik.

Pasti banduan berat hati nak meninggalkan penjara itu.

Inilah Sebab Kenapa Penjara di Norway Digemari Banduan

Suasana Penjara di Norway Buat Banduan Tak Mahu Keluar

Suasana Penjara di Norway Buat Banduan Tak Mahu Keluar

Suasana Penjara di Norway Buat Banduan Tak Mahu Keluar

Suasana Penjara di Norway Buat Banduan Tak Mahu Keluar

Suasana Penjara di Norway Buat Banduan Tak Mahu Keluar

Suasana Penjara di Norway Buat Banduan Tak Mahu Keluar

Kaitan Kota Pompeii dan Maksiat | Kisah yang dipaparkan kali ini hampir menyamai kisah Si Tanggang yang disumpah menjadi batu oleh ibunya, tetapi kisah ini merupakan kisah manusia batu yang terbentuk akibat bencana alam yang dahsyat.

Sungguh mengerikan.. Bagaimana ianya terjadi, hayati kisahnya..

Sekitar 23 Ogos tahun 79 Masihi (M), keadaan di Pompeii iaitu salah sebuah kawasan di Itali kelihatan sibuk sama seperti kota purba lain. Senario biasa dilihat seperti para penduduknya bergerak sibuk ke sana sini, aktiviti berjual beli dalam bangunan atau gedung besar serta berinteraksi antara satu sama lain.

Sehinggalah tiga hari kemudiannya, secara tiba-tiba saja satu kejadian misteri melanda kota berkenaan sehingga menyebabkan bangunan dan penduduknya lenyap bagaikan tidak pernah wujud lagi di muka bumi ini!  Apakah yang berlaku sebenarnya?..

Sejarah Kota Pompeii Yang Dipenuhi Kemaksiatan

Sejarah kota ini selama hampir 1,500 tahun, kota Pompeii yang wujud suatu ketika dulu menjadi antara kota terkemuka dalam Empayar Rom, hilang dalam lipatan sejarah. Tiada siapa yang mengetahui kewujudan kota berkenaan. Masa terus berlalu sehinggalah tibanya tahun 1594, sekumpulan pekerja telah diarahkan menggali terowong di kaki gunung berapi Vesuvius bagi projek membekalkan air kepada sebuah kampung berdekatan.

Kerja mengorek tanah dijalankan dengan giat tetapi secara tiba-tiba kumpulan pekerja itu terpaksa menghentikan aktiviti berkenaan selepas menemui sesuatu benda aneh tertanam di dalam tanah. Tinggalan aneh berbentuk artifak itu dikeluarkan satu persatu dan berita penemuannya terus tersebar luas menyebabkan semakin banyak kerja cari gali dilakukan di kawasan itu.  Bagaimanapun, pada 1631,  gunung berapi Vesuvius meletus tujuh kali sehingga memusnahkan apa saja yang berada berhampirannya termasuk kawasan penemuan artifak berkenaan.

Kaitan Kota Pompeii dan Maksiat

Tujuh puluh enam tahun kemudian, kerja mengorek kembali dipelopori Putera d’Elboeuf selepas beliau mendengar kewujudan artifak berharga dan harta karun tertanam di kawasan berkenaan. Pihaknya terus menggali dan pelbagai tinggalan artifak yang pernah ‘terkubur’ di bawah tanah di kawasan berkenaan kembali dikorek keluar. Ketika itulah misteri kehilangan kota Pompeii selama ribuan tahun akhirnya terbongkar. Bagaimanapun, penemuan kota purba itu turut menimbulkan pelbagai persoalan misteri dalam kalangan pelbagai pihak terutama pengkaji sejarah.

Malah, lebih mengejutkan adalah selain artifak berupa tembikar dan barangan purba, turut dijumpai di kawasan berkenaan adalah puluhan patung batu berbentuk manusia dalam keadaan menggerunkan..!

Antara penemuan aneh itu adalah sekumpulan jasad manusia yang seolah-olah bertukar menjadi patung batu ketika sedang menjamu selera. Lebih menakutkan adalah kejadian misteri yang melenyapkan kota itu secara tidak langsung turut menyimpan ‘wajah’ sebenar kota Pompeii apabila turut ditemui puluhan jasad manusia yang sedang mengadakan hubungan seks termasuk seks luar tabii, bertukar menjadi batu.

Kaitan Kota Pompeii dan Maksiat

Sebenarnya, pada zaman itu Kota Pompeii ini adalah pusat perzinaan dan syurga kaum homoseksual. Nasib penduduk Pompeii mirip dengan kaum Nabi Luth. Kehancuran Pompeii sepenuhnya terjadi melalui letusan gunung berapi Vesuvius.

Peristiwa ini berlaku selepas gunung berapi Vesuvius tiba-tiba sahaj bergemuruh dan memuntahkan isinya.  Awan panas dan debu lahar menjalar turun. Tidak lama kemudian, Kota Pompeii hancur seluruhnya.  Mana-mana binaan bangunan disapu rata, para warga menjadi patung dalam kesakitan luar biasa.  Bermula saat itu,  sebuah kota yang dahulunya masyhur terus berselimut debu sehinggalah kewujudannya terbongkar kembali.

Malah, jelas kelihatan adalah raut muka penduduk yang menunjukkan ekspresi terkejut dan ketakutan teramat seolah-olah bencana yang terjadi itu datang secara tiba-tiba. Kajian seterusnya membongkar cerita sebenar mengenai kota Pompeii. Kota itu didirikan sekitar abad ke-6 Sebelum Masihi (SM) oleh kaum Osci atau Oscan iaitu suatu kelompok masyarakat di tengah Itali.

Misteri Kota Pompeii

Pompeii kemudian berkembang pesat dan maju dari segi pembangunan. Akan tetapi, di sebalik kemajuan seni bina dan aspek kesenian yang memukau, kota itu sebenarnya membangun sebagai pusat pelacuran serta kegiatan yang melampaui batas kemanusiaan. Rumah pelacuran dibina dengan jumlah yang tidak terhitung malah alat kelamin lelaki digantung di pintu pusat pelacuran berkenaan.

Masyarakat Pompeii pada ketika itu juga dikatakan mengamalkan kepercayaan ‘Mithra’ yang menyakini bahawa alat kelamin serta persetubuhan tidak sepatutnya dilakukan secara sembunyi tetapi mesti dilakukan di tempat terbuka.

Selepas lama aktiviti maksiat tanpa batas itu berlarutan di kota berkenaan, secara tiba-tiba gunung berapi Vesuvius yang sebelum itu ‘sepi’ selama dua juta tahun akhirnya meletuskan lava panas sehingga membanjiri kota itu. Tiada seorang pun daripada penduduk yang terselamat malah debu tebal bencana itu terus menenggelam serta melenyapkan Pompeii daripada sejarah peradaban dunia malah menukarkan penduduknya seolah-olah menjadi patung batu.

Misteri Kota Pompeii Terungkai

Informasi dari Al Quran 

Berhubung peristiwa ngeri ini, terdapat aspek yang agak sukar  untuk difahami  iaitu bagaimana boleh terjadi ribuan manusia direntap nyawanya secara tiba-tiba tanpa sebarang tanda sebelumnya..sehingga mereka tidak berpeluang untuk melarikan diri sekalipun.

Hal ini menunjukkan bahawa kehancuran bumi Pompeii ini mirip dengan peristiwa-peristiwa azab yang dikisahkan dalam Al Quran sebagaimana maksud : “Tidak ada siksaan atas mereka melainkan satu teriakan sahaja maka tiba-tiba mereka semuanya mati” 
(Surah Yaasin,  Ayat 36:29).

Begitulah kisah yang terjadi kepada penduduk zaman purba di Kota Pompeii. Seharusnya kita mengambil iktibar daripada peristiwa tersebut agar tidak terjadi dalam masyarakat kita hari ini.

Fikir-fikirkan lah..

Terbongkarnya Misteri Kota Pompeii

Terbongkarnya Misteri Kota Pompeii

Terbongkarnya Misteri Kota Pompeii

Kisah Sebenar Kota Pompeii

Kisah Sebenar Kota Pompeii

Kisah Sebenar Kota Pompeii

Upacara Bersunat Cara Tradisi Orang Kenya | Setiap tahun di kawasan barat Kenya, sekolah akan ditutup selama sebulan. Hal ini kerana upacara yang dianggap menyakitkan dan mendebarkan buat remaja lelaki Kenya.

Upacara bersunat ini adalah peralihan daripada zaman remaja ke zaman dewasa. Menurut tradisi masyarakat Kenya, lelaki muda hanya akan mencapai dewasa dan matang selepas bersunat.

Apa yang mengerikan adalah cara tradisional yang mereka praktikkan.

Saksikan wajah-wajah remaja Kenya yang berkhatan. Terpapar di wajah mereka betapa berdebarnya mereka saat itu.

Beginilah Cara Orang Kenya Bersunat

Upacara Bersunat Cara Tradisi Orang Kenya

Upacara Bersunat Cara Tradisi Orang Kenya

Upacara Bersunat Cara Tradisi Orang Kenya

Upacara Bersunat Cara Tradisi Orang Kenya

Upacara Bersunat Cara Tradisi Orang Kenya

Upacara Bersunat Cara Tradisi Orang Kenya

Upacara Bersunat Cara Tradisi Orang Kenya

Upacara Bersunat Cara Tradisi Orang Kenya

Upacara Bersunat Cara Tradisi Orang Kenya

Upacara Bersunat Cara Tradisi Orang Kenya

Borang Maklumat Hubungan

Nama

E-mel *

Mesej *

Dikuasakan oleh Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget