0
A+ A-
Kedai Makan Celaka, Pemilik Bermulut Puaka | Kami muatkan dua luahan pelanggan yang tidak berpuas hati dengan kedai makan ini bukan untuk menutup periuk nasi pemiliknya, namun sebagai panduan agar tidak ada lagi pelanggan lain terkena dan mendapat pengalaman buruk yang sama.

Kita gunakan kuasa pengguna dan kuasa media sosial untuk memberikan pengajaran kepada pemilik kedai makan seperti ini.

Kedai Makan No. 7 yang Celaka

Luahan Pengguna Facebook, Alfonso de Lorenzo:

Kedai makan paling cilaka... di dunia... tauke dia makcik si mulut puaka... dah la bayar mahal... sambal sesudu pon nak charge sampai 2 ringgit... pastu cakap kene bayar juga lepas ambil lauk.. takut awak lari tak bayar..pastu anak dia lelaki lembik cakap mak kire meja tu.. takut dia orang lari... dengan tak puas hati.. aku dan isteri aku.. terus naik angin la...

dia plak melawan balik.. terus jadi pergaduhan la... dengan amarah saya terus maki dia.. lauk dan pingan saya campak je depan kedai dia... orang ramai jadi saksi.. terus bangun, ada yang tak jadi makan situ... makcik tu memang kurang ajar... lokasi pantai kelebang melaka..

Ini pula luahan Pengguna Facebook, Maznah Rahmat pada 21 Julai lalu yang turut tidak berpuas hati dengan kedai makan tersebut. Baca lagi:

Kedai Makan Celaka, Pemilik Bermulut Puaka

Tokey kedai ni sombong betul. Alkisah aku berhenti makan kat satu gerai di medan selera KLEBANG, MELAKA semalam. Kedai makan yg aku singgah tu tak de air batu jadi aku minta izin nak oder air kedai lain.aku pon oder la kat kedai no.7 ni. pekerja dia buatkan air hantar 1 jug air sirap kat tempat aku makan. 

Oleh kerana air batunya sikit sangat.. aku suh anak aku p kedai tadi tambahkan air batu.. sebab dia caj rm10 1 jug untuk air sirap... tiba-tiba anak aku datang balik tanpa jug air tu. Aku tanya mana jug air? Dia kata towkey kedai marah dia. Ehh aku pon nak p tanya la apa pasal...anak aku nak minum air kan kenapa lak tak dibaginya air tuu... bila aku tanya... tokey kedai dan anak dia maki aku kaw-kaw depan customer. dorang kata makan meja mana... aku terpinga-pinga lahh of course tak tau apa sebenarnya yang dia marah...

Aku tanya lagi.. apa pasal ni.. apa yang salah nya... aku bayar kan... apa pasal nak marah. rupanya tokey kedai no.7 ni tak suke orang oder air dia tapi makan meja lain...

Aku pon naik hantu le sbb anak aku nak minum ni dia tak bagi. Dah la caj rm10 untuk 1 jug air sirap.. abis dia rampas air tu separuh jug lagik dia tak bagi aku abiskan.. dia amik rm10.. mana hak aku sebagai pembeli..

Dia maki plak aku depan orang lain tanpa kesalahan yang aku sendiri tak tau apa salah puncanya.... mana etika dia sebagai peniaga...???

Aku bagi tau laki aku. dia datang jumpa makcik tu dan anak dia..laki aku tanya baik-baik anak dia pondan tua nak mamposs tuu tepekik-pekik makikan laki aku.. kuang ajau betul.

Laki aku kata nak bagitau usop soroj...
Makcik tu jawab dengan sombongnya..

SAPA USOP SOROJ TU...?? AKU TAK TAKUT DGN DIA..DIA SAPA?? AGONG KEE???

Ewahhhhh!!!! Betul-betul makcik tu belagak mcm rezeki dia.. dia yang tentukan.. ko bayangkan keringnya ati dia amik duit rm10 tp aku tak dapat barang seperti hasil yang aku kene bayar..dia rampas air tu..aku merayu dia bgi air tu anak aku nak minum dia halau aku kuar dari kedai dia..... depan customer laintauu takk dia tjerit-jerit mcm aku ni salah beso....

Itu aku tak puas ati.. aku maki dia balikkk aku kata cakap baik-baik ar..jangan maki orang tak tentu hala.. dia hengat anak tekak dia je.. dia tak tau anak tekak aku macam nee...

Eeee kedai dah la kotor... makanan terdedah tanpa penutup.. lalat hinggap makanan dia jual kat orang... Ehh mana pergi penguatkuasa.. kenapa tak datang pantau dia nii... tak patot dapat lesen meniaga macam ni punya etika..buat malu melaka je kalau orang luar datang dia maki hamun... busuķk nama orang melaka...

Itu pon tokey kedai tempat aku makan kata sebelum aku kena marah.. ada sorang customer dah kene maki sebab customer tu komplen makcik tu bagi nasi berkerak..makcik tu kata apa...

TAKKAN MAMPOS KO MAKAN NASIK KERAK NIIIII!!!

Korang tengok betapa kurang ajar nya peniaga kedai no.7 ni dengan customerr...

POST NI FOKUS PADA NO.KEDAI. Dalam gambar ni ada beberapa pelanggan dan pekerja kedai MAKCIK TUDUNG UNGU DALAM GAMBAR TU BUKAN TOKEY KEDAI NI.

Catat Ulasan Blogger

 
Top