0
A+ A-
Keunikan Rumah Ini Bakal Buat Anda Kagum | Unik, rumah ini lain daripada rumah yang anda pernah lihat. Jika, biasanya sebuah rumah bertingkat selalu dilengkapi dengan tangga yang megah, rumah unik di Jepun ini malah menggunakan panjat dinding (wall climbing) untuk naik ke tingkat berikutnya dalam rumah tersebut.

Dengan tujuan supaya pemilik rumah menjadi lebih aktif dan boleh bersenam sederhana, tembok rumah unik ini dijadikan seperti sarana sukan panjat dinding (wall climbing). Jadi, penghuninya perlu memanjat tembok tersebut jika hendak naik ke tingkat atas.

Saksikan Apa yang Menarik Mengenai Rumah Ini

Rumah yang diberi nama "3way House" ini dibina oleh syarikat arkitek dan reka bentuk Naf. Tidak ada anak tangga dalam rumah bertingkat ini. Selain, dinding untuk memanjat, ada sebuah tangga tunggal sederhana yang disandarkan dari tingkat 1 ke tingkat 2. Untuk naik ke tingkat atas, penghuni harus memanjat dinding yang sudah disediakan itu.

Keunikan Rumah Ini Bakal Buat Anda Kagum

Dinding rumah unik ini dibina setinggi 7 meter untuk menyambungkan bilik tidur, ruang tamu, hingga ke atap rumah. Sebenarnya, bumbung rumah tersebut juga mirip seperti sebuah bilik, hanya tidak mempunyai bumbung yang menutupinya. Dinding panjat itu diletakkan di tengah-tengah laman rumah tersebut.

Meskipun rumah ini kelihatan sederhana pada bahagian luarnya, jika ke bahagian dalamannya, semua orang pasti akan terkagum dengan reka bentuk yang unik rumah tersebut. Berikut adalah foto-foto bahagian dalam rumah unik tersebut.

Keunikan Rumah Ini Bakal Buat Anda Kagum

Keunikan Rumah Ini Bakal Buat Anda Kagum

Keunikan Rumah Ini Bakal Buat Anda Kagum

Keunikan Rumah Ini Bakal Buat Anda Kagum

Catat Ulasan Blogger

 
Top