0
A+ A-
Murid Ditampar, Dicekik dan Dipijak Guru Gara-Gara Ubahsuai Basikal | Kepala Batas: Hanya kerana mengubah suai `handle’ basikal, murid darjah enam mendakwa dicekik, ditampar dan dipijak gurunya.

Khairul Najwan Jamseri, 12, berkata, kejadian berlaku di sekolahnya di Tikam Batu, Kedah, pada 7.30 pagi, Rabu lalu.

Katanya, pada hari kejadian, dia ke sekolah seperti biasa dengan menunggang basikal bersama beberapa rakan lain lapor Harian Metro.

Akibat Ubahsuai Basikal, Pelajar Ditampar, Dicekik dan Dipijak Guru

"Sebaik tiba di pintu pagar, saya ditahan guru lelaki yang kemudian mengarahkan saya membawa basikal dan berdiri di depan perhimpunan.

"Cikgu tanya saya kenapa buat basikal (ubahsuai pemegang) macam ni dan kemudian katanya mahu bawa ke balai polis.

"Saya kata terpulang kepada cikgu. Dia kemudian terus cekik leher dengan kuat sebelum pijak kaki dan tampar saya," katanya yang trauma dengan kejadian itu.

Murid Ditampar, Dicekik dan Dipijak Guru Gara-Gara Ubahsuai Basikal

Sementara itu, ibunya Hanisah Seman, 36, berkata selepas kejadian itu, anaknya segera meninggalkan sekolah untuk pulang namun dikejar oleh guru itu dan dibawa kembali ke sekolah.

"Kira-kira jam 10 pagi, saya pergi ke sekolah untuk menghantar borang pendaftaran UPSR (Ujian Pencapaian Sekolah Rendah) Najwan. Tapi, gurunya tidak memberitahu kejadian itu," katanya.

Menurutnya, dia hanya mengetahui kejadian itu selepas anaknya pulang dari sekolah dan mengadu sakit di bahagian kepala.

"Saya kemudian membawanya ke klinik untuk pemeriksaan sebelum mendapati ada kesan luka di leher, pipi dan kaki kanannya," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Muda Asisten Komisioner Md Zukir Md Isa mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian terbabit dan siasatan lanjut masih dijalankan. 
ISTERI SUKA SUAMI TAHAN LAMA!
LAMPU SOLAR ISTIMEWA-JIMAT BIL ELEKTRIK ANDA & MUDAH DIPASANG!
Wujudkan Suasana Islamik Rumah Anda Dengan Alunan Azan Setiap Waktu, Bacaan Quran & Zikir! Free Poslaju & Free Gift!

Catat Ulasan Blogger

 
Top