2
A+ A-
D.I.Y SEJUKKAN AIRCOND KERETA

Musim-musim panas ni kalau aircond kereta buat hal kejap sejuk kejap tak jom lah kita buat sikit D.I.Y ni untuk sejukkan aircond kereta tanpa perlu ke bengkel kereta yang entah berapa RM kena cas nanti kan.

Artikel ini dipetik menerusi Facebook Seri Kehidupan Abadi.

Cara Mudah Sejukkan Aircond Kereta

Tak mahal pun buat D.I.Y ni, beli beberapa barang yang tak sampai rm50 je pun, dah boleh sejuk kereta korang.

MUDAH & SAVE BUDGET dengan ekonomi negara dan ekonomi sendiri tak menentu ni.

Antara bahan-bahannya ialah :

Aircond Kereta Tak Sejuk? Ikuti DIY Mudah Sejukkan Aircond Kereta Ini.

  1. Foam Pipe
  2. Aluminium foil tape
  3. Cable Ties
  4. Pisau @ Gunting

Tips Mudah Sejukkan Aircond Kereta

Dah ada bahan-bahannya boleh lah mula membalut... Jom kita mulakan.

DIY Sejukkan Aircond Kereta

Kalau tak tahu nak cari mana salur paip aircond. Buka aircond kereta anda kemudian tunggu beberapa minit kemudian matikan engine. Tengak mana-mana salur dekat bahagian engine yang nampak macam basah-basah sket. Kemudian cuba sentuh jika sejuk. Itulah salur aircond kereta anda. Dan boleh lah mulakan proses D.I.Y sejukkan aircond kereta anda.

DIY Sejukkan Aircond Kereta

Kasi balut habis dari paip bawah sampai ke hujung. Sejukkk woo aircon keta nanti.

DIY Sejukkan Aircond Kereta
ISTERI SUKA SUAMI TAHAN LAMA!
LAMPU SOLAR ISTIMEWA-JIMAT BIL ELEKTRIK ANDA & MUDAH DIPASANG!
Wujudkan Suasana Islamik Rumah Anda Dengan Alunan Azan Setiap Waktu, Bacaan Quran & Zikir! Free Poslaju & Free Gift!

Catat Ulasan Blogger

 
Top