0
A+ A-
Dulu, sy xtutup aurat. Sy tidaklh cantik sebagaimana digembur2kan jiran2 sy. Sengaja sy selfie dr sudut yg nmpk cantik n muatnaik di IG or FB. Kdg2 sy ambil gmbr dr sudut ats bg nmpk kurus. Kdg2 ambil gmbr cuping telinga sje sbb hnya itulah bahagian yang cantik ada pd sy. Dpt 3 ribu hearts utk satu cuping pun ok. 1 hr, ada seorg jejaka hensem menginbox sy. Sy teruja sgt. Beliau berkata,

Dulu Tak Pakai Tudung Sekarang Berpurdah, Lihat Bagaimana Suami Wanita Ini Mengubahnya

"Pakai tudunglah, serabut aku tgk."

Sy hampir pengsan mencair membaca ayt beliau itu. Lelaki2 bermuka hodoh, sy block terus xperlulah memandai nk menasihati sy. Hati sy berdebar2. Maka, sy buat keputusan hari tu, saya nak bertudung. Sy terus tempah on-line tudung yang berkilat satin tu. Sy belajar pakai di Youtube. Akhirnya, sy pun upload gambar bertudung. Sy berdebar menantikan respon.

Sekali lg, jejaka tu inbox.

"Tu tudung ke sapu tgn? Pendek gila. Labuh sikitlah".

Sy teruja sgt2 membaca respon dia. Gembira pun ad, sebak pun ad. Terus sy order lagi tudung lain. Kali ni, bidang 180! Sy main hentam je! Then sy upload pic ni and tunggu respon. Sekali lagi jejaka tu inbox.

"Tudung ke langsir tu? Aduhai labuh pun agak2 la".

Sy hampir saje menangis kegembiraan. Cpt2 sy order tudung lain. Kali ni, purdah. Sy upload. Dlm masa 10 min, sy dpt beribu hearts! Terkejut sy. Malahan, bkn seorang jejaka hensem inbox sy. 15 jejaka hensem! Setiap hari mrk mesej ayat2 manis super Islamik. Tp, pointnya 1 je. Nak lihat wajah ini di sebalik tabir hitam. 14 dari mrk minta nk tengok. Sy relakan tgk sbb mrk kata nak buat isteri. Tp, lepas tgk, mrk ckp,

"Bkn lawa sgt pun nk pakai purdah bagai".

Akhirnya, keempat-empat belas mrk itu mendiamkan diri. Hindari sy. Siap block sy lg. Sy sedih. Jejaka yg pertama tiba2 inbox sy.

"Aku suruh kau tutup aurat utk hijabkan kau dari benda tak elok, bukan tutup utk memikat! Kau sepatutnya cuba raih perhatian Allah bkn perhatian org. Allah bg otak, fikir. Bkn suruh gedik. Ngek!"
Sy terus menangis berderai air mata berhamburan ke cermin laptop. Tp, tiba2, masuk mesej lg di inbox.

"Sbb kau jenis lurus sgt, bg aku alamat rmh kau, aku dtg minang kau. Dh kau xreti jaga diri sendiri" - zinnirahabdaziz
ISTERI SUKA SUAMI TAHAN LAMA!
LAMPU SOLAR ISTIMEWA-JIMAT BIL ELEKTRIK ANDA & MUDAH DIPASANG!
Wujudkan Suasana Islamik Rumah Anda Dengan Alunan Azan Setiap Waktu, Bacaan Quran & Zikir! Free Poslaju & Free Gift!

Catat Ulasan Blogger

 
Top