0
A+ A-
Hari ini si dia bersikap seperti tiada apa terjadi di antara anda berdua, keesokkan harinya pula dia bersikap manis seakan mencintaimu sepenuh hatinya.

Perubahan drastik ini tentunya membuatmu anda terfikir sama ada dia benar-benar mencintaimu atau tidak. Jangan biarkan hatimu terumbang – ambing, kenali segera sikapnya yang suka mempermainkan perasaan kamu.

Wanita, Inilah Petanda Lelaki Sedang Mempermainkan Perasaanmu

1. Tidak pernah berterima kasih atau meminta maaf

Menunjukkan rasa cinta bukan hanya melalui kata-kata manis, cinta yang sesungguhnya berasal dari rasa sayang dan menghormati. Lelaki yang tidak pernah berterima kasih ataupun meminta maaf padamu tentunya akan membuat rasa lelah dan sakit hati setiap kali bersamanya. Yakinlah, tiada yang patut diperjuangkan buat lelaki seperti ini, apapun alasannya.

2. Seribu satu alasan

Apabila kamu memerlukannya, si dia akan selalu ada seribu satu alasan. Ini adalah salah satu tanda yang paling jelas jika dia hanya mempermainkan perasaan kamu saja. Jelas tidak mungkin untuk si dia selalu menghindar dan mempunyai alasan setiap kali meminta pertolongan ataupun ketika kamu memerlukan kehadirannya disampingmu.

3. Tidak menghargai masa dan usahamu

Adakah dia selalu membuatmu menunggu ketika melakukan aktiviti bersama? Adakah dia tidak pernah menghargai semua pengorbanan dan usaha yang kamu lakukan untuknya? Setiap saat adalah masa yang tepat untuk membuangnya jauh-jauh dari hidupmu.

4. Hilang secara emosional

Sebagai perempuan, kita tentunya akan jauh lebih menghargai perhatian dan sokongan emosi dalam sebuah hubungan. Apa jadi jika si dia selalu menghilang ketika anda rasa sedih atau sakit hati? Lebih parah, ketika amda memerlukannya untuk menenangkan hatimu, tetapi si dia malah sengaja mundur dengan sejuta alasan

5. Memperlekeh Hubungan

Tidak cukup mempermainkan perasaan kamu, kini dia menganggap remeh emosimu. Tidak peduli apa yang terjadi dalam hidupmu, dia seakan tidak mahu tahu dan hanya ingin bersenang-senang denganmu.

Pernah merasakan atau mungkin si dia sudah mula menunjukkan petanda ini? Apa gunanya sebuah hubungan cinta jika hanya kamu yang tersakiti dan dimanfaatkan? Putuskan saja hubungan dengannya dan cari tambatan hati baru.

Catat Ulasan Blogger

 
Top