0
A+ A-
Aku memerhatikan setelah beberapa lama dan aku perasan satu pattern yang pelik. Bila difikirkan, rasa menakutkan. Kalau korang perasan, sejak akhir-akhir ini, banyak 'timbul' golongan ex-jahiliyah ambil usaha mendekati agama, kan? 

Kita lihat Abang Long Fadil, muka bertatu. Maknyah jutawan dan kawan-kanan. Ahli muzik, penyanyi, pelawak, pelakon. Itu yang terkenal dan yang kita tahu sebab viral di media sosial. 

Sebenarnya, golongan yang seperti ini, yang tak terkenal sudah lama seorang demi seorang bertaubat dan mengambil usaha mendekati agama. Pelik kan? 

Kebetulan atau ada something? 


Bukti Allah Mula Mengambil Golongan Pendosa Untuk Bawa Agamanya

Yang menakutkan ialah, pada pandangan aku, Allah sudah mula tidak memberi kerja kepada orang yang 'mampu.' Allah sudah mula tidak pandang orang yang 'berilmu'. Allah sudah mula tidak mengambil orang yang 'gagah'. Yang Allah ambil untuk bawa agama Allah sekarang ialah orang-orang gila, orang tak betul, orang-orang jahil, orang pendosa, orang-orang yang kita gelarkan sebagai ahli neraka, orang yang kita pandang pun tak mahu. 

Kemudian, aku juga perhatikan orang tempang, orang bisu, orang pekak, gemuk obesiti melampau, orang uzur tua bangka, orang berpenyakit. Semua ini Allah ambil dan guna mereka untuk agama Allah. Orang-orang ini yang banyak keluar ke jalan Allah sekarang. 

Kalau ke Markas Dakwah Malaysia Sri Petaling itu, kita akan asyik berselisih dengan orang-orang seperti ini. Kalau duduk dengar bayan jemaah yang keluar 40 hari, yang duduk bagi bayan tu si gagap yang satu hadis pun tak lengkap dibacanya. 

Tuan-tuan, Allah sekarang memilih mereka untuk agama serta buat usaha agama dan bukannya memilih kita. Tuan-tuan tak sedar ke? Aku baru saja sedar. Allah sedang memuliakan sekumpulan orang dan menghina sekumpulan yang lain. Awas! 

Sebagaimana Allah memilih Arab jahiliah yang dalam kategori manusia yang paling teruk perangai di atas muka bumi ini sehingga Rom dan Parsi mengelak dari menakluk tanah Arab agar penyakit jahiliah itu tidak merebak di tanah mereka. 

Tetapi bila Allah beri mereka agama dan hidayah, mereka jadi sebaik-baik manusia di atas muka bumi ini. Subhanallah. 

Jadi apa sebab kita pula perlu risau? 

Sebabnya tuan-tuan, kita bukan mereka. Kita tak pekak, tak bisu, tak gila, tak gagap, bukan maknyah, bukan taiko gangster, bukan pendosa, bukan penzina. Kita ilmu mantap, bijak berbicara, ada kemampuan akal, ada harta, ada tenaga tetapi Allah tak pilih kita. Naudzubillahiminzalin. Allah tak pandang pun kita. Allahu. 

Pilihlah golongan di mana tuan-tuan mahu berada. Di kalangan yang diterima untuk membawa agama Allah atau sebaliknya. Tuan-tuan pilih dan saya pilih, kita semua pilih. 

Sebelum saat kita tidak lagi boleh memilih sampai.. Allahualam. 

Buatlah apa pun untuk bantu agama Allah. Asalkan jangan langsung tak membantu. Jangan hanya asyik membesarkan rumah dan tukar kereta serta sumbat tekak sendiri. - Ali Zaik Ibrahim

ISTERI SUKA SUAMI TAHAN LAMA!
LAMPU SOLAR ISTIMEWA-JIMAT BIL ELEKTRIK ANDA & MUDAH DIPASANG!
Wujudkan Suasana Islamik Rumah Anda Dengan Alunan Azan Setiap Waktu, Bacaan Quran & Zikir! Free Poslaju & Free Gift!

Catat Ulasan Blogger

 
Top