0
A+ A-
WALAUPUN tak semua orang tahan baunya dan pandai membuka kulitnya yang berduri, durian tetap menjadi kegemaran ramai. 

Tak hairanlah setiap kali tiba musim raja buah ini, gerai menjual durian bagaikan pesta dengan orang ramai datang menjamahnya tanpa mengira masa. 

Keenakan Durian Bakar Buat Anda Terliur

Kebiasaannya durian dimakan begitu sahaja selepas kulitnya dikopek, jika isinya tidak diasing untuk dijadikan tempoyak atau dicampurkan bahan lain menjadi kuih, kek mahupun durian goreng. 

Tetapi kini, durian menerima ‘evolusi’ baharu apabila tidak lagi dimakan mentah tetapi dibakar terlebih dahulu sebelum isinya dinikmati. 

Sedap ke Durian Bakar?

Sedap ke Durian Bakar?

Sedap ke Durian Bakar?

Walaupun cara baharu menikmati durian ini sangat ringkas namun baru kebelakangan ini sahaja ianya popular. Itulah sebabnya, ramai tertanya-tanya apakah durian bakar cuma satu ‘prank’? 

Ternyata tak main-main, memang inilah cara lain peminat durian menikmati kelazatan buah ini secara berbeza. 

Caranya pun mudah sahaja – durian yang dikopek sedikit agar terbuka antara ruas, dipanggang atas api sebelum dibuka dan isinya dinikmati seperti biasa.

Durian Bakar Sedap

Pengguna Facebook Smartdory berkata, selepas dibakar isi durian menjadi lembut, lebih manis dan lazat. Kulit durian juga lebih mudah hendak dibuka. 

Smartdory yang turut berkongsikan video durian bakar, menikmati sajian raja buah cara itu di sebuah restoran di Pulau Pinang. 

Durian Bakar Sedap

Durian Bakar Sedap

Memandangkan sekarang musim durian dan buah ini mudah ditemui di banyak tempat, apa kata cuba menu baharu durian bakar pula untuk menu berbuka hari ini. 

Ramai yang kata sedap wo!

ISTERI SUKA SUAMI TAHAN LAMA!
LAMPU SOLAR ISTIMEWA-JIMAT BIL ELEKTRIK ANDA & MUDAH DIPASANG!
Wujudkan Suasana Islamik Rumah Anda Dengan Alunan Azan Setiap Waktu, Bacaan Quran & Zikir! Free Poslaju & Free Gift!

Catat Ulasan Blogger

 
Top