0
A+ A-
Rumah orang Jepun lapang. Barangan yg ada minimun aje. Sepanjang saya di Jepun, saya tak pernah nampak kedai perabot yang berderet2 macam kat Malaysia. Malah saya tak nampak langsung kedai perabot!

Rumah orang Jepun kecik2 aje. Walaupun kecik, rumahnya jadi luas dan lapang sebab tak banyak barang.

Rahsia Kenapa Rumah Orang Jepun Lapang Dan Tak Banyak Barang

Sebab tulah mak kat Jepun ni jarang2 bertukar jadi dragon. Dia orang ada byk masa main ngan anak, cakap baik2 ngan anak dan melayan kerenah anak. Mak ni lebih stabil mental dan fizikalnya.

Mak kat sana, tak payah habiskan masa berjam2 kemas rumah. Lipat kain baju yang berlori2. Sebabnya semua yang ada diminimumkan.

So, kepada mak yang kat rumah tu, cuba tengok sekeliling rumah. Sebenarnya sebahagian stress yang kita ada kat rumah adalah sebab rumah kita terlalu banyak barang.

Nak kemas aje dah amik masa berejam. Masa banyak buang utk kemas dan tak masuk lipat kain baju. - Normaliza Mahadi
ISTERI SUKA SUAMI TAHAN LAMA!
LAMPU SOLAR ISTIMEWA-JIMAT BIL ELEKTRIK ANDA & MUDAH DIPASANG!
Wujudkan Suasana Islamik Rumah Anda Dengan Alunan Azan Setiap Waktu, Bacaan Quran & Zikir! Free Poslaju & Free Gift!

Catat Ulasan Blogger

 
Top