Header Ads

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu, Kini Dan Selamanya

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu

“Antara kenangan remaja yang lahir di zaman 80'an atau 90'an adalah kegilaan terhadap band-band indie yang mampu mempengaruhi minat mereka terhadap genre muzik, cara berpakaian malah tingkah laku.”

Sekiranya anda lahir di zaman 80'an atau 90'an, pasti anda tidak terkecuali untuk jatuh cinta terhadap band-band ‘Independent’ yang menyajikan pelbagai genre muzik yang mampu membuat pendengar ‘jatuh cinta’ dengan bait-bait lirik mereka mahupun muzik serta ‘dressing’ atau cara berpakaian mereka.

Nak dijadikan cerita, admin dulu minat kat ‘Skinhead’ dan jadi budak ‘Skinhead’ sebab pengaruh band A.C.A.B la yang tengah top masa tu. Pengaruh diorang, dari Perlis hingga ke Sabah Bak hang adui bah bossku. Apa lagi, cari boot, jaket dan seluar jeans kat bundle la jawabnya. Tak cukup dengan tu, kepala pulak kena botakkan. Disiplin dan kebersihan adalah ‘knowledge’ pertama yang diterapkan. Ceh! Siap ada buku ala-ala ‘bible’ gitu. Kalo ada gig tu, berpogo sakan la kitorang dengan boot sepak terajang budak Punk. Ceh!

Dah jadi botak gitu, hensem bersih dan berdisiplin, tetiba muncul lak ‘ Skinhead Shark’. Dressing dia macam ‘ Skinhead’ gak tapi, botak dia tu ada jambul ala-ala trojan lak. Dah tu, muncul lak ‘ Skinhead Nazi’, Kat jaket jeans diorang tu ada lambang nazi. Aih, macam-macam.

Yang paling ngerinya, semua geng-geng tu tak bersefahaman. Ala-ala musuh la gitu. Pastu tetiba muncul lak budak Grunge, budak Emo, Budak Black Metal dan sebagainya.  Aih!

Tak habis kalo nak cerita. Jom la kita layan senarai band-band indie yang disukai ramai suatu ketika dulu sehingga ke hari ini dan selamanya.

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
HUJAN

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
GREY SKY MORNING

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
BUNKFACE

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
BUTTERFINGERS

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
THE TIMES

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
BLIZ

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
MEET UNCLE HUSSAIN

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
COUPLE

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
PESAWAT

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
BITTERSWEET

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
ESTRELLA

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
ROMANCESA

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
THE LIPSTIK - KINI DIKENALI SEBAGAI ‘KUGIRAN MASDO’

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
THE ACAB

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
CARBURETOR DUNG

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
LAILA'S LOUNGE

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
ESTRANGED

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
FLOP POPPY

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
PRETTY UGLY

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
SKUDAP SKUDIP

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
ONE BUCK SHORT

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
GERHANA SKA CINTA

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
KELEMBAI BAND

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
O@G

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
LOVE ME BUTCH

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
SHIZUKA BEN AMAN

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
THE PILGRIMS

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
DISAGREE

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
SUBCULTURE

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
SevenCollar T-Shirt

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
RIMBA BARA

Band-Band Indie Malaysia yang Digemari Suatu Ketika Dahulu
BAND KORANG YANG BEJINAK-JINAK NAK JOIN GIG DAN ADA HATI NAK JADI MACAM A.C.A.B DULU

Sumber: Facebook Lawak Siyot

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.