Header Ads

Wanita Kesal Kandungan Gugur Gara-gara Pakai Krim Timbang Kilo

Wanita Kesal Kandungan Gugur Gara-gara Pakai Krim Timbang Kilo

‘Inilah kisah nasi dah jadi bubur. Bahan krim bermekuri, sampai kandungan jadi gugur. Jadikan pengajaran.’

Kebanjiran produk-produk kecantikan dengan harga mampu milik membuatkan ramai wanita terjebak untuk mencubanya. Wanita dan keinginan untuk menjadi cantik tidak dapat dipisahkan.

Antara produk kecantikan yang popular sejak dua menjak ni adalah krim timbang kilo. Selain harganya yang murah, ia juga mudah untuk diperolehi. Bukan nak dengki dengan usahawan yang muncul bak cendawan tumbuh selepas hujan ini, tapi bahana yang bakal dihadapi si pemakai juga harus dititikberatkan.

Terbaharu, seorang wanita mendakwa keguguran akibat memakai krim timbang kilo. Setelah disiasat, produk kecantikan yang digunakan olehnya itu rupanya mengandungi merkuri.

Berikut apa yang dikongsikan si pengadu:

“Aku ada kisah nak share tapi segan nak bagitahu sendiri. Kisah sedih aku dengan krim kilo. Sampai sekarang aku masih rasa bersalah.”

“Ni bukan sebab kulit. Ni sebab dalaman aku.” 

Wanita Kesal Kandungan Gugur Gara-gara Pakai Krim Timbang Kilo

Disahkan oleh doktor mengandung, tapi kandungan tak sempurna

Wanita tersebut mendakwa, dia telah disahkan hamil pada 16 August 2017 dengan kandungan berusia 12 minggu 3 hari. Namun semasa pemeriksaan dilakukan di klinik, doktor memaklumkan bahawa kandungannya dalam keadaan tak sempurna. Semua ini ada kena-mengena dengan sesuatu (produk) yang dipakai olehnya.

Wanita Kesal Kandungan Gugur Gara-gara Pakai Krim Timbang Kilo

Wanita Kesal Kandungan Gugur Gara-gara Pakai Krim Timbang Kilo

Wanita Kesal Kandungan Gugur Gara-gara Pakai Krim Timbang Kilo

Kandungan gugur, dapat tahu krim ada mercuri 

Selepas mengalami keguguran, mangsa ada terbaca mengenai krim Ro**l Ex**rt yang dikatakan mengandungi kandungan mercuri yang tinggi. Apa yang lebih mengejutkan, dia telah memakai krim tersebut selama setahun lamanya! 

Rasa tak sedap hati dengan apa yang dibaca, mangsa terus menghubungi doktor untuk bertanya, betul atau tidak krim tu jadi penyebabnya.

Wanita Kesal Kandungan Gugur Gara-gara Pakai Krim Timbang Kilo

Wanita Kesal Kandungan Gugur Gara-gara Pakai Krim Timbang Kilo

Wanita Kesal Kandungan Gugur Gara-gara Pakai Krim Timbang Kilo

Benda dah berlaku kan, nak buat macam mana. Harap-harap lebih berhati-hatilah di masa hadapan masa memilih produk yang sesuai dipakai untuk kulit. 

Jahil tentang produk kecantikan, pakai masa mengandung

Selepas dapat mengetahui hal yang sebenar, mangsa tidak berani untuk memaklum perkara ini kepada sesiapapun termasuk ahli keluarga kerana takut dipersalahkan. Dia juga mengaku telah memakai produk tersebut semasa hamil kerana percaya ia produk yang bagus.

Wanita Kesal Kandungan Gugur Gara-gara Pakai Krim Timbang Kilo

“Jangan bagitahu orang lain sebab family aku sendiri pun aku tak cerita. Aku tak kuat untuk disalahkan.

“Masa tu aku jahil. Ingatkan yang warna warni je bahaya. Sebab Ro**l ni bau macam ubat-ubat sikit. Tu aku confident,” kata wanita tersebut.

Kepada anda di luar sana berhati-hatilah dan jangan mudah terpedaya dengan produk seperti ini kerana bahan yang mengandungi mercuri ni memang buruk kesannya kepada tubuh badan.

Inilah kisah nasi dah jadi bubur. Bahan krim bermekuri, sampai kandungan jadi gugur. Jadikan satu pengajaran. Skuad, doakan wanita ini semoga beroleh zuriat.

Apa-apapun rujuklah doktor yang bertauliah dahulu sebelum nak cuba apa-apa produk yang korang tak biasa tengok di pasaran atau farmasi macam Guardian dan Watson. Takut-takut bila dah jadi macam ni, menyesal pun tak guna.

Biar muka tak berapa nak lawa, asalkan badan sihat!  

Source: Khairul Yoi

No comments:

Powered by Blogger.