Teringin Nak Pakai Hermes Birkin? Lupakanlah..

Pasti ramai yang sudah sedia maklum tentang kewujudan beg jenama mewah Hermes Birkin yang hanya mampu dipakai oleh golongan elit dan vip sahaja. Di sini, kami ingin kongsikan kepada anda semua tentang ulasan seorang netizen mengenai beg mewah ini yang mencuit hati.

Korang tau apa itu HERMES BIRKIN?

HERMES tu jenama

BIRKIN tu koleksi…

Beg ni melambangkan kemewahan.. Kekayaan.. Sbb ramai vvip, celebrity dan kerabat2 dan eksen2 kaya pun gemar jenama ni.. Jenama di di asaskan pada tahun 1837 lagi..

Zaman tu nenek ko pun lom ada lagi.. Dengan kualiti dan kekemasannya.. Beg ni mahal nak mampos..

Bg contoh macam beg Birkin ni.. Kita bukan boleh main pegi je butik sambar bayar cam ko beli beg bonia tu yer.. Uollss kena booking dulu.. Ikut nasib.. Kalau berjaya boleh dapat kalau x.. Melopong je tengok kat cermin.. List menunggu dia 6 bulan hingga ke 3 tahun..

Bukan sembarangan orang boleh beli

Tapi uollss kena ingat.. Bukan main bedal je kiah, senah, bedah boleh booked beli.. Uollss harus ada reputasi baik dan mesti di introduse oleh sapa2 yg pernah beli beg ni tau. X kira lah ko datin ke ke dato ke ko anak raja ke.. Birkin mengamalkan konsep “ada aku kesah”.. “Beg kami lebih ekklusif dari kau”… Itu pun ikut nasib gak.. Kalau ko cantek.. Dapat lah beli.. Kalau ko biser pembelah..kirim salam lah..

Dan ramai gak yg beli dari agen2 pembeli yg mng tugas mereka beli utk pelanggan.. Macam personal shopper cam tu..diorang ada history kat hermes yg mereka beli utk celebrity ke untuk anak raja ke utk kak mah ke.. Eh.. .. So diorang up lah harga ikut jenis apa ko nak..

Beg ni di perbuat dengan kulit binatang.. Macam2 binatang.. Kalau ko prangai binatang pun mungkin hesmes leh consider amik kulit ko buat beg dia.. Di jahit tangan.. Ko boleh custumized apa ko nak.. Warna.. Tali bagai2 lah… Satu beg disiapkan dalam masa 7 hari.. Setiap beg adalah mempunyai identiti yg tersendiri dan antara setiap birkin adalah berlainan..

Harga dia, ya tuhan..

Dan harga dia…ya tuhan.. Harga sebidang tanah yer.. Anggaran dr USD11,500 hingga ke USD300,000 yer.. Kalau duit kita bapa.. Meninggal sundelllll…

Ko paham lah kalau yg USD11,500 tu ko dapat apa.. Entah2 keychain.. Untung keychain.. Kalau paperbag jer..

So apa perasaan ko pakai beg HERMES BIRKIN ni?.. Harus lah ko rasa kaya mewah..

Berbaloi ke beli beg mahal-mahal?

Feeeling maut punya.. Tapi ko je lah rasa.. Sbb ko bangang beli beg mahal2 sampai ratus ribu.. Rasa dia sama cam bawak beg beli kat pasaraya sakan.. Rasa sama macam ko beli beg bonia.. Cuma dia berkin..so dia ada rasa special..

Kalau ko di kalangan yg pakai beg sama cam ko kaya cam ko.. Maybe ko leh banding2 lah kan.. Kalau ko pi kenduri kawen kat kampung..ko pakai beg tu.. Xde sapa kesah.. Entah2 x kenal.. So?

Ramai kata “ianya satu kepuasan”.. Yer kepuasan.. Tapi kepuasan menjadi bongok kan..

Ratus ribu di habiskan hanya utk beg.. Mmg bongok lah kan.. Melainkan ko ada puluh juta dalam bank ko.. Kalau ko eksen2 lah kaya.. Minyak naik 10 sen ko up status 13 muka surat.. Ko boleh tambah tayar kat beg tu..ko masuk dalam beg dayung sampai destinasi yer..

Aku mmg x percaya bila kiah yg eksen2 bawak proton saga merah tu… turun gendong handbag birkin..ko ingat kami bodoh ke kiah.. Ko pakai birkin celop kan.. BIRKINZIR kann..

Source: Reez Sham Yasin

Loading...