Header Ads

Berdoa Persis Cara Kristian, Dua Jutawan Sampah Sajat Dan Aliff Syukri Dihentam Netizen...


Sajat dan Dato Aliff Syukri sememangnya tidak pernah putus dengan kontroversi kerana perbuatan mereka yang kadang kadang tidak masuk akal seringkali viral di laman sosial . Meskipun kedua dua mereka adalah jutawan kosmetik yang berjaya, Namun tindakan mereka yang seolah olah sengaja mencetuskan kontroversi seringkali dikutuk teruk oleh netizen.

Sebelum ini viral 2 orang jutawan kosmetik tersebut bertemu dan menunjjukkan bahawa mereka adalah kawan baik di media sosial dan mereka viral di laman sosial apabila mereka mengeluarkan sebuah single yang berjudul Abang Nak Tegur yang menjadi viral di laman sosial youtube dan Facebook.

Lagu tersebut meskipun mendapat tontonan yang tinggi namun ianya menerima terlalu banyak dislike di laman video youtube.



Kali ini pula viral di laman sosial perbuatan mereka yang dikutuk teruk oleh netizen . Kedua dua jutawan kosmetik tersebut kelihatan sedang berdoa sambil memengang tangan masing masing . Menurut netizen kaedah doa tersebut adalah kaedah yang digunakan oleh orang kristian dan bukan orang islam .

Jelas bahawa Aliff Syukri dan Sajat adalah seorang islam , Mereka tidak sepatutnya berdoa dengan cara tersebut ujar seorang netizen.



Cara berdoa tersebut boleh dilihat didalam cerita cerita barat seperti Fast And Furious dan sememangnya ianya bukan cara orang islam berdoa. Netizen mengutuk tindakan mereka yang terikut ikut dengan budaya barat sehingga mengabaikan cara berdoa agama sendiri.

sumber artikel : http://alerttvmalaysia.com/2018/08/12/sajat-dan-aliff-syukri-berdoa-cara-kristian-dihentam-netizen/

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.