Header Ads

Nak Kahwin Dengan Anak Bongsu? 10 Perkara Ini Yang Mungkin Korang Kena Hadap, Sanggup Tak?



Apabila kahwin dgn anak bongsu. Betul ke ni? Mcm tak je

Orang kata anak bongsu ni kerenah dia lain macam sikit. Bukan la kata mereka tak baik, cuma terlebih manja sikit je (betul ke?).

So, untuk korang yang nak mengakhiri zaman bujang dengan si anak bongsu ni, apa kata hadamkan dulu antara sikap-sikap comel mereka ni.

1. Agak susah nak faham dia
Kadang-kadang happy, tapi sekejap lagi korang boleh tengok dia tiba-tiba muram pulak. Mesti ada yang tak kena tu..

2. Cepat merajuk tapi cepat sejuk
Bab merajuk memang bagi dia. Tapi, dia pandai pujuk hati sendiri. So, tak payah risau la. Berikan mereka masa untuk bertenang sendiri.

3. Manja
Dah biasa dimanjakan oleh mak dan ayah, tak mustahil dengan korang pun dia kan terlebih manja dan selalu inginkan perhatian.



4. Kadang-kadang suka buat andaian sendiri
Kalau tak jawab soalan yang dorang tanya, ada saja la yang bukan-bukan dia fikirkan. Jadi baik berterus terang dan jangan sembunyi apa-apa daripada mereka.

5. Happy go lucky
Ceria dan suka ketawa. Tak kisah la waktu ada masalah ke apa, mereka pandai menyembunyikan perasaan dan sentiasa nampak happy.

6. Mudah sedih/menangis
Kebanyakan anak bongsu ni berhati tisu. Hiks!

7. Walaupun kurang matang tapi pandai berdikari
Nampak macam budak-budak, tapi kalau dah terpaksa duduk seorang diri dekat rumah tu, tahulah dorang nak buat kerja sendiri, seperti masak atau mengemas rumah.

8. Tak suka kena compare
Jangan pernah membandingkan mereka dengan orang lain. Memang dia boleh naik ‘hangin’.



9. Lemah bab pengurusan duit
Nak kata boros sangat tu tak juga, tapi kadang-kadang mereka sendiri pun tak tahu ke mana habisnya duit mereka tu..

10. Degil
Kalau dia cakap A, jangan berani-berani nak kata B atau C. Anak bongsu ni sejenis yang tetap pendirian dan sedikit keras kepala. Tapi jangan risau, walaupun mereka macam tu tapi dalam hati tetap ada bunga. Hehe..

Bukan nak menakutkan, tapi ini antara sikap-sikap anak bongsu yang korang kena faham. Tak kenal maka tak cinta kan?

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.