Header Ads

"Tolong Jangan Bawa Perangai Babi Dalam Kehidupan" – Sufian Suhaimi ‘Sound’ Netizen



Penyanyi Sufian Suhaimi sudah beberapa kali memberitahu beliau sudah seratus peratus ‘move on’ daripada kisah putus tunangnya. Namun, netizen masih lagi mengaitkan dirinya dengan Elfira Loy meskipun pelakon itu sudah mendirikan rumah tangga dan mempunyai kehidupan sendiri.

Baru-baru ini, Sufian ada memuat naik status Twitter mengenai tahun 2019 yang merupakan Tahun Babi mengikut kalendar Cina. Ia menjadi perhatian ramai dan sekali gus mencetuskan spekulasi seakan-akan ada kena mengena dengan pernikahan Elfira.

Bagaimanapun, Sufian menafikan status itu ditujukan kepada bekas tunang, sebaliknya ia adalah sindiran mendalam buat netizen yang tidak henti-henti membangkitkan kisah peribadinya bersama Elfira.





Saya sudah lama ‘moved on’. Dia (bekas tunang dan kekasih) pun sudah bertemu bahagia. Jadi, tak perlulah nak ungkit lagi kisah lama. Tapi biasalah netizen ini terus-terusan menguji diri saya. Ada yang tagged saya di Instagram, contohnya, sambil memberi komen bukan-bukan.

Antaranya, ada yang bertanya apakah saya tidak sedih apabila bekas tunang sudah berkahwin. Ada juga yang mahu tahu apa perasaan saya apabila dia sudah bernikah dan bermacam-macam lagi.

Saya rasa tak perlulah jadi begitu. Kenapa hendak kaitkan saya lagi dengan dia? Sebab itulah saya ‘bahasakan’ netizen dengan status di Twitter.




Nampaknya kesabaran Sufian Suhaimi tidak dapat dibendung lagi, iyalah, siapa tidak bengang kalau asyik dikaitkan dengan kisah cinta lama yang tidak kesampaian. Tolonglah ‘move on’ wahai netizen semua.

Sumber Berita : BH ONLINE

No comments:

Powered by Blogger.