Header Ads

Kantoi Menagih Dan Mengedar Da-dah, Vokalis Lagu Aishiteru Berdepan Hukuman Gantung Sampai Mati



Vokalis kumpulan Zivilia yang popular menerusi lagu Aishiteru, Zulkifli ditahan oleh Jabatan Siasatan Nark-otik Polis Daerah Metro Jaya kerana didapati mena-gih dan men-gedar da-dah.

Berita penan-gkapan itu disahkan sendiri oleh Ketua Jabatan Siasatan Nar-kotik Polis Daerah Metro Jaya, Kombes Suwondo Nainggolan.

Menurutnya, penyanyi lagu Aishiteru itu boleh dikenakan hukuman m-ati atau penj-ara sekiranya disabit kesa-lahan.

“Benar, ditan-gkap. Dengan barang bukti ini yang juga berkait dengan rakannya, Zul boleh dikenakan hukuman ma-ti atau minimum 20 tahun penjara, bergantung kepada kesalahannya,” katanya.

Terdahulu, Zul ditahan di apartment Gading River View, Jakarta Utara pada 1 Mac lalu selepas polis menahan beberapa rakannya pada 28 Februari lalu.

Zul itu ditah-an ketika sedang membungkus dad-ah jenis syabu seberat 9.5 kilogram dan 24,000 pil ekst-asi.

Berdasarkan siasatan awal, Zul mengakui baru dua kali menge-dar da-dah.

Selain itu, polis juga memaklumkan, Zul berkemungkinan menjalankan jual beli da-dah dari luar negara berdasarkan beberapa barang bukti.

Sumber: Tribune News/Kompas viagempak.com

Artikel menarik lain

Profil dan Biodata Lengkap Zivilia Band



Zivilia memulai tampil di dunia musik pada tanggal 8 Agustus 2008 di kota Kendari.Tahu gak kalian kalau group band Zivilia itu namanya adalah Teplan Band. Awalnya band ini dikenal dengan nama Teplan Band. Band ini beraliran Slow Rock Alternative, dan mengawali karier dengan lagu berjudul Aishiteru dan Karena Cinta.

Band ini dikendalikan oleh Zulkifli alias Zul. Awal terbentuknya Zivilia Band ini terjadi dengan tidak sengaja. Sepulang dari Jepang, Zul sudah menciptakan beberapa lagu-lagu beraliran Jepang. Tidak kurang dari 20 lagu tercipta, dengan beberapa kali menampilkannya di sana (Jepang).

cacat oleh Zul yakni terdiri dari dua gabungan kata "Zif" dan "Fhilia/Philia" yang bertemakan Cinta dan Kasih Sayang.

Band ini terkenal di kota kelahirannya setelah merilis lagu Menunggu. Seiring waktu berjalan lagu Menunggu di ubah nama menjadi Aishiteru. Tahun 2009, lagu ini telah top di kota Kendari dan bahkan di Indonesia timur. Sukses lewat singlenya membuat band ini menjadi penampil pembuka pada konser d'Masiv. Dan sebelumnya pada Mei 2008, Zul pernah menjadi band penampil pembuka pada konser Naff di Jepang dan di situlah awal kedekatan Zul dengan vokalis Ady Naff yang mendukung Zul untuk membuat Demo lagunya.

Kini Zivilia dinaungi perusahaan rekaman Nagaswara. Digawangi oleh Zulkifli atau Zul sebagai vokalis sekaligus sintesiser piano, Sarah sebagai bassis, Obot sebagai drummer dan bayu sebagai keyboard. Album pertamanya ialah Aishiteru dirilis pada tahun 2009.

Sumber : http://hadiyinartis.blogspot.com

No comments:

Powered by Blogger.